2015. június 14., vasárnap

Mikrós zsömle 3 perc alatt

Nemrég láttam az interneten egy érdekes receptet, ami azt ígérte, hogy 2,5 perc alatt remek paleo zsömlét lehet sütni. Kipróbáltam és bejött. Kicsit változtattam az eredetin, mert még mindig nincs útifűmaghéjam, de zabpehellyel is működött. Az egyetlen bajom vele az volt, hogy az alja nyirkos maradt, ami - bár nem volt zavaró - nem száradt ki teljesen. Egyébként nem rossz az íze, kicsit tömör, de érdemes kipróbálni. A lisztek szerintem tetszőlegesen felcserélhetők, legközelebb kipróbálom valami mással is, illetve kíváncsi vagyok, hogy normál fehér liszttel is működik-e.



Hozzávalók (1 darabhoz)


- 2 evőkanál magliszt (lenmagliszt, zabpehely mákdarálóban összetörve)
- 1 kiskanál sütőpor
- 1 tojás
- 2,5 evőkanál víz
- tetszőleges: só, napraforgómag a tetejére

Elkészítés

  1. Mindent összekeverünk, egy pár csepp olajjal kikent formába öntjük (lehet szuflés, de olyan bögre is, ami bírja a mikrózást) és magas fokozaton (nálam a legmagasabb volt beállítva, de nem olyan jó teljesítményű a mikrónk...) 2,5 percig sütjük (?). 
  2. Ha kiveszitek vigyázzatok a kezekre, mert forró az edény. Gyönyörűen kiválik a formából és miután kihűlt szépen szeletelhető. Így néz ki: 


Elkészítettem úgy is, hogy csak őrölt tökmagot használtam, de úgy nagyon száraz lett. Persze pirítva az is finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése