2015. augusztus 2., vasárnap

Citromos zöld fűszeres vajbabfőzelék

A vajbab az egyik kedvenc zöldségem, a főzelékeket pedig nagyon nagyon szeretem. Most nem úgy készítettem, ahogy szoktam, hanem frissítő, hűsítő fűszereket adtam hozzá, citromot és kaprot. Így egy nagyon nyárias, nagyon ízes nagyon jóízű fogyókúrás ebédet alkottam, amit nagyon tudok ajánlani bárkinek! Egy ilyen ebéd után nem gond a könnyű vacsora. Gomba azért került mellé, mert kevés babom volt itthon, így szerettem volna valamit még mellé készíteni. Akinek van elég babja, nyugodtan emelje meg az adagot, mert ez a főzelék tényleg eteti magát!


Hozzávalók (1 főre)


- 2 gomba
- 10 dkg vajbab
- 1 bő kiskanál tejföl
- citromlé (kb. fél tk.)
- pár ág kapor, pár ág petrezselyem
- só, bors
- 1 buggyantott tojás (Mautner Zsófi alapján készítem én is)

Elkészítés

  1. A babot megmossuk, majd kisebb darabokra vágjuk.
  2. Egy serpenyőben kevés zsiradékon megpirítjuk a gombákat, majd félretesszük. A serpenyőben újabb adag zsiradékon megpirítjuk a babot is, majd ha már kicsit átpirult, akkor annyi vizet öntünk alá, hogy ellepje a serpenyő alját, amjd kis lángon ressre főzzük a babot, vagyis haraphatóan puhára. Ekkor mehet hozzá a tejöl, zöld fűszerek és ha kell egy picit hígítani, akkor egy kis víz még.
  3. Buggyantott tojással tálaljuk, a zöld fűszerekkel díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése