2016. március 1., kedd

Kókuszos zabkeksz (tojásmentes)

Marisznál nézelődtem és mivel nagyon szerettem volna valami egyszerű kekszet készíteni a kókuszos zabkeksz megpillantása után nem is kerestem tovább. Eredetileg teljesen vegán, én azonban a zsiradék egy részét vajra cseréltem, mert nagyon fogyóban van a kókuszzsírom. Nagyon finom omlós-ropogós keksz, a legjobb cukormentes szilvalekvárral és kókuszpehellyel. Köszönöm a receptet, Marisz! :) (Aggódóknak: holnapra meglesz a Blogkóstoló összefoglalója is!)






Hozzávalók (20 darabhoz)

- 75 g kókuszzsír (nálam most a fele vaj)
- 1 púpos evőkanál édesítő
- 2 ek. forró víz
- csipet sütőpor
- 6 dkg zabpehely
- 6 dkg tönkölyliszt (tetszés szerint más liszt)
- 6 dkg cukornak megfelelő édesítő
- 75 g kókuszreszelék


Elkészítés


  1. A vajat/kókuszzsírt, 2 evőkanálnyi vízzel és egy evőkanál édesítővel mikróban felolvasztjuk. 
  2. A száraz hozzávalókat, a zabpelyhet, lisztet, sütőport, édesítőt és a kókuszreszeléket egy edénybe pakoljuk. Hozzáöntjük a folyékony anyagokat és egy kanállal összeforgatjuk. Egy morzsalékos, de azért összeálló tésztát kell kapnunk. 
  3. Golyókat formálunk a masszából és kilapogatjuk. Sütőpapírral lefedett sütőlemezre pakoljuk a kekszeket és 180°-on kb. 20 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a széle kicsit megpirul.
Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, akkor kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :) 

2 megjegyzés: