2016. március 20., vasárnap

Sajtos paprikás ropogós

Ebben a bejegyzésben arra a kimondatlan kérdésre is válaszolni fogok, hogy miért nincsenek sós sütemények a blogon... Azért, mert legyen bármilyen jó egy sós nasi, egyszerűen nem tudok róla jó képet csinálni. Lásd lent. Ez a sós ropogós azonban annyira jó lett, hogy úgy döntöttem bevállalom a rémes képet és közkinccsé teszem a receptet, mert ez minden sósra vágyó fogyókúrázónak életmentő lehet. Nagyon jó benne, hogy egy darab is nagyon laktató, az íze engem erre a sajtos tallérra emlékeztet, amit Nagymamám szokott készíteni.





Hozzávalók (8 nagyobb darabhoz)



- 5 dkg finom szemű zabpehely
- 5 dkg reszelt sajt (nálam fele trappista, fele gouda)
- fél teáskanál szódabikarbóna
- fél tk. só
- fél tk. pirospaprika
- 1 kicsi tojás


Elkészítés


  1. A zabpelyhet és a reszelt sajtot összeforgatjuk, hogy ne legyenek benne nagyobb sajtcsomók, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. Egy összeálló, ragacsos tésztagombócot kell kapnunk. Ha folyós mehet még hozzá zabpehely, vagy valamilyen liszt (pl. zabpehelyliszt), ha túl sűrű, akkor egy kiskanál tejfölre vagy joghurtra van szükség. *
  2. Nedves kézzel (azért ne áztassuk el a tésztát) gombócokat formálunk és a tepsin jól kilapítjuk. Tetszés szerint magokkal megszórjuk, nálam most kömény került rá. 
  3. 180°-on pirosra sütjük.

* Többször készítettem már ugyanezekkel az arányokkal, a tojás nagyságától függően kellett hozzá néha sűrítés vagy lazítás.

8 darab esetén egy 4 g szénhidrátot és 59 kcalt tartalmaz.

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!

4 megjegyzés:

  1. Szia, gondolom ez frissen finom, de ha többet készítenék, az eláll? Úgy értem nem keményedik meg és lesz később ehetetlen? :)
    Kösszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a sós alapból elég ropogós, szóval szerintem állás során csak puhulna egy keveset. Egyébként amit készítettem pár perc alatt elpárolgott mindig, szóval sajnos ebben nincsen tapasztalatom. Mindenesetre ha többet készítesz érdemes jól záródó dobozban tárolni. :)

      Törlés
  2. De jó, ilyet már sütöttem, csak paprika nélkül! Legközelebb így is kipróbálom. Én kíváncsi lennék a sós nasijaidra, akármilyen fotó is van róluk! :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, ilyet már sütöttem, csak paprika nélkül! Legközelebb így is kipróbálom. Én kíváncsi lennék a sós nasijaidra, akármilyen fotó is van róluk! :)

    VálaszTörlés