2015. június 19., péntek

Kurkumás arcpakolás

A kurkuma mostanában igazi divatfűszer, a kozmetikumok és a gasztronómia is kezd felfigyelni rá. Vannak olyan emberek akik egy ilyen ajánlólevéllel automatikusan elutasítják az adott terméket, mondván, ők nem lesznek tucatemberek. Szerintem pedig nem véletlenül lesz valami népszerű vagy trendi. Természetesen szelektálni kell, de miért ne próbálhatná ki az ember azt, ami éppen divatos, csak hogy egyénibbnek tűnjön? Ez kész elmebaj... 
Bocsánat az eszmefuttatásért, de ez kikívánkozott belőlem. Szóval az arcpakolás: szebb, élettel telibb lett tőle a bőröm, én bátran ajánlom kipróbálásra.

A kép innen való.

Kurkumás arcpakolás

Az elkészítésénél az 1-1-1 arány jegyében szoktam alkotni. Az alkotók pedig a következők: őrölt kurkuma, liszt (megint egy alapanyag, amit másra nem használok :D) és víz. Az arcra kb. 1/2 kiskanálnyi vagy 1 teáskanálnyi mennyiség elegendő. Az összeállítás: először a két száraz összetevőt vegyítem el, majd annyi vizet adok hozzá, hogy krémes állagú legyen. Ha túl híg lenne, akkor mehet bele még liszt, ha túl sűrű, akkor víz. 

Használat

A megtisztított arcra felkenjük, majd 10-15 max. 20 percig rajta hagyjuk. Nem kell hozzá lefeküdni, mert optimális esetben ez a sűrű massza nem csorog le az ember fejéről. Az állás során száradni fog, így a lemosás a következőképp zajlik: először mosdó felett ledörzsöljük ami lejön, utána meleg vízzel átmossuk az arcot. Miután lemostuk a bőrről a tükörbe nézés után körülbelül úgy fogunk kinézni, mint a Simpsonék. Szóval sárgán. Ezt a pakolást én este szoktam készíteni, elalvás előtt lemosni, majd a visszamaradt sárgaságot csak másnap reggel eltávolítani (sminklemosóval szépen lejön, de előfordul, hogy az éjszaka alatt lekopik), mert egy pakolás után tisztítóval súrolni az arcot szerintem nem kis butaság. 

Alternatíva

Előfordul, hogy az alapkrémbe teszek egy kis extrát is, múltkor például egy kiáztatott zöldtea filter tealeveleit kevertem bele. (ártani nem használt :D)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése