2015. szeptember 9., szerda

Zsályás sajtos quiche

A franciák egyik nagy találmánya a quiche (ejtsd: kis) ami tulajdonképpen egy sós krémmel töltött pitét jelent. A klasszikus és noha rendkívül íz gazdag, de rendkívül egyszerű alap tésztarecept csupán vajból, lisztből, sóból illetve egy kevés jéghideg vízből áll. Tekintve, hogy ez egy lisztmentes blog, nyilván már csorbul az autentikus quiche-élmény, de a már számtalanszor mutogatott tésztareceptemmel is lenyűgöző lesz az eredmény. A tölteléke a klasszikus változatnak meglehetősen változatos, vagy legalábbis számtalan verzió kering az interneten, annyi azonban általánosan elmondható, hogy a pitébe egy tejfölös-szalonnás (nálam sonkás) tölteléket szokás tenni, néha sajttal, néha tojással "sűrítve". Ez az én változatom, zsályával, sonkával, és kétféle sajttal. Zseniálisan finom, legalábbis nekem, sajtfannak, de szerintem igazán érdemes kipróbálni akár másfajta ízekkel is. :)




Hozzávalók (4 kis tálkányihoz)

- 1 adag nudlitészta

- 4 evőkanál tejföl
- 1 maréknyi reszelt sajt (nálam gouda)
- 6-8 levél zsálya (és a díszítéshez)
- 8 db mackó sajt (vagy tömlős sajt, vagy egyéb sajtkrém)
- 4 szelet sonka
- só, bors

Elkészítés


  1. A tésztát elkészítjük az itt leírtak szerint, annyi különbséggel, hogy kihagyjuk (vagy lecsökkentjük*) belőle az édesítőt. A kész tésztát a kiolajozott tálkákba nyomkodjuk.
  2. A töltelékhez valókat kikeverjük, majd a tálkákba töltjük.
  3. Előmelegített 180˚-os sütőben addig sütjük, míg a tészta el nem készül (kb. 15-20 perc), majd grill fokozaton megpirítjuk a tetejét. Hidegen és melegen is nagyon finom! 
* Szerintem a sajtos krémhez passzol egy kis édesség, így én valamennyi édesítőt tettem hozzá, kb. 1 mokkáskanálnyi mennyiséget (egy édesítőtablettát).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése