2016. február 7., vasárnap

Fahéjas és csokis-mandulás fánk (vegán)

Itt az én változatom a farsangi fánkszezonra. Laktózmentes és gluténmentes süteményt készítettem tojás nélkül, tehát a vegánok is bátran fogyaszthatják. A receptötlet innen való (a 4. recept), de nagyon hígnak ítéltem a tésztát így tettem hozzá két evőkanál zabpehelylisztet még. Nagyon finom tészta lesz belőle, bár annyira nem púposodott fel nekem, mint a forrásban látható képen. Mindenesetre egy pillanat alatt elfogyott, ez pedig azért jelent valamit. :)




Hozzávalók (kb. 12 minifánkhoz)

- 1/4 csésze kókuszliszt (házi - kókuszreszelékből)
- 1/4 csésze kukoricakeményítő
- 1/2 csésze xilit
- csipet szódabikarbóna és sütőpor
- 6 evőkanál rizstej (vagy kókusztej)
- 2 evőkanál kókuszolaj
- 1-2 evőkanál zabpehelyliszt (sűrűségtől függően)*
* Ha a zabpehely gluténmentes, akkor a recept gluténmentes.

Elkészítés


  1. Kikeverjük a hozzávalókat. Egy sűrű palacsintatészta állagot kell kapnunk.
  2. Kókuszolajjal átkent munffinsütő gépbe adagoljuk a masszát és addig sütjük, míg fel nem púposodik és szép színt nem kap. Sütőben is süthető muffin formában vagy fánkformában.
  3. A fánkokat fahéjas xilitbe forgatjuk, vagy lekenjük csokimázzal* és megszórjuk pirított durvára tölt mandulával.
* Attól függően, hogy mennyi fánkra szeretnénk csokimázt változhatnak az arányok: én egy evőkanál kakaóport, egy evőkanál forró vizet és egy kiskanál porított édesítőt használtam, ezeket csomómentesre keverjük. Ha kell még sűríteni akkor kevés kakaó, ha hígítani akkor forró víz kerüljön hozzá.

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, akkor kövess facebookon is. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése