2016. február 22., hétfő

Nyers vegán töltött káposzta

Avagy hogyan készíts töltött káposztát 10 perc alatt... Láttam egy videót a youtube-on, (0:40-1:35) ahol egy nyers vegán étterem bemutatása mellett azt is megmutatják hogyan készül a töltött káposzta hús és hőkezelés nélkül. Nagyon izgalmas ötletnek találtam ezt a fajta "főzést", de az alaprecept rém sivárul hangzott, ezért mindenféle finomsággal turbóztam fel: sok petrezselyemmel, aszalt paradicsommal, dióval. Túlzás nélkül mondom, hogy rendkívül jól sikerült, egyedül az volt fura benne, hogy a töltött káposztát melegen szoktam enni. Ajánlom mindenkinek aki szeretne ismerkedni a nyers étkezéssel, mert egy nagyon laktató és ízletes fogás!






Hozzávalók (1 adaghoz)

- fél doboz csíra (25 g), nálam brokkolicsíra (viszonylag hangsúlyos marad az íze ezért olyat érdemes választani, amit szeretsz)
- egy maréknyi dió
- 3 szem olajban eltett aszalt paradicsom
- negyed csokor petrezselyem
- fűszerek: egy fokhagyma, csipet só, bors, őrölt köménymag, csipetnyi pirospaprika
- 2 nagyobb savanyú káposztalevél

- napraforgómag tejföl (1 evőkanál napraforgó, víz)
- 1 kiskanál olívaolaj
- csipet pirospaprika

Elkészítés


  1. A káposztalevelet átöblítettem, mert elég savanyú volt. 
  2. Egy aprítógépbe pakoltam a többi hozzávalót és addig aprítottam, míg teljesen elegyedett és krémessé nem vált.
  3. A káposztából levágtam egy téglalapot, ebbe töltöttem a tölteléket. A visszamaradt káposztadarabokat vékony csíkokra vágjuk.
  4. A napraforgómagot és annyi vizet ami éppen ellepi alaposan leturmixolunk egy kevés sóval együtt. Ez a "magföl". Az olívaolajat elkeverjük a pirospaprikával.
  5. Tálalás: a tányérra pakoljuk a vékony csíkokra vágott megmaradt káposztát, ráhelyezzük a két töltött káposztát és meglocsoljuk a magföllel és a paprikás olajjal. Petrezselyemmel megszórva tálaljuk.


Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről, kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése