2016. február 26., péntek

Indiai sárgaborsóleves Blogkóstolóra

A Blogkóstoló egy remek játék, lényege, hogy a gasztrobloggerek ismerjék meg egymást, egymás főztjét, hiszen sosem árt egy kis komfortzónán túli kalandozás. Én a sorsolás során a Saját otthon projekt nevű oldalt kaptam, ahonnan hosszas nézelődés után végül egy nagyon egyszerű indiai levesre esett a választásom. Tegnap, ahogy az egyetem mellett az állomáson a zuhogó hóban ácsorogtam (Piliscsaba saját mikroklímával bír :D) áldottam az eszem és az előrelátásomat, hogy reggel beáztattam a recepthez való borsót. Ma már gőzerővel sütött a nap, de ha legközelebb esik, akkor ezt a levest kapom elő megint.




Hozzávalók (2 kisebb adag)

- 1 bögre sárgaborsó
- 1 kiskanál indiai fűszerkeverék (nálam saját keverésű: római kömény, koriandermag, gyömbérpor, kurkuma, pirospaprika, csili, currypor)
- hüvelykujjpercnyi friss gyömbér reszelve
- 1 vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- csili, só
- kókuszzsír (vagy olívaolaj, állati eredetű zsírok tetszés szerint)
- a tetejére pirított napraforgómag, csilis olaj, petrezselyemzöld

Elkészítés


  1. A sárgaborsót beáztatjuk háromszoros vízben, legalább 2-3 órára. 
  2. A felkockázott vöröshagymát zsiradékon üvegesre pároljuk, sózzuk, hozzáadjuk a reszelt gyömbért és az apróra vágott fokhagymát is (azért később, mert ezek hamar leégnek), majd ha már illatoznak rászórjuk a fűszerkeveréket. Felöntjük a sárgaborsóval, illetve a lével, amiben ázott, majd még annyi vízzel, hogy bőven ellepje. 
  3. Időnként megkeverve puhára főzzük, körülbelül 35-40 perc alatt. Botmixerrel pürésítjük. Az eredeti recept szerint tejszín és mustár kerül ekkor még bele, az előbbit direkt mellőztem, az utóbbit kifelejtettem, de igazán finom lett így is. :)
  4. Állás során nagyon besűrűsödik, szóval ha marad másnapra egy kevés vízzel érdemes fellazítani, vagy főzelékként tálalni. :)
Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése