2015. július 1., szerda

Pizza

Soha nem voltam nagy pizza-rajongó, de időnként azért jól esett egy egy szelet, természetesen házi készítésű. Nem annyira régen Illéskrisz oldalán találtam egy rendkívül egyszerű és gyors receptet, ezt már azóta rengetegszer készítettem otthon, főleg az öcsémnek. Most ezt a receptet formáltam át egy kicsit úgy, hogy én is fogyaszthassam. Bármilyen magliszttel készíthető, én azonban ajánlom a zabliszt használatát, mert viszonylag semleges ízű, így nem nyomja el a feltétek ízét. Természetesen lehet rá pakolni mindenfélét, most ez a darab nálam egy fokhagymás-tejfölös alapú sonkás pizza. Ha nem is tökéletes a recept, azért szívesen ajánlom, mert finom a tésztája, még ha nem is olyan puha, mint a klasszikus változaté.



Hozzávalók (1 közepes pizzához - 1-2 főre)


- 120 g zabpehely (mákdarálóban lisztállagúra porítva)
- 55 g tökmagliszt és lenmagliszt vegyesen
- 1/2 evőkanál sütőpor
- 2,5 dkg vaj
- 125 ml tej
- 1 evőkanál olívaolaj
- egy csipet só és egy csipet szárított oregánó

- feltétnek: nálam fokhagymás tejföl, sonka, olívabogyó és reszelt füstölt mozzarella 

Elkészítés


  1. A tésztához valókat összekeverjük. Nem kell gyúrni, mert egy kiskanállal is simán össze lehet keverni. Akkor jó, ha a tészta teljesen összeáll és ruganyos, kellemes állagú nem lesz.
  2. Egy sütőpapírral bélelt tepsit egy picit beolajozunk, majd mehet rá a tészta, amit kézzel kör alakúra nyújtunk. Mehet rá a tejföl (vagy paradicsomszósz) és a tetszés szerinti feltét, kivéve a sajtot.
  3. 180°-os sütőben félkészre sütjük kb. 15 perc alatt. Ekkor mehet rá a sajt és grill fokozaton megpirítjuk, kb 10 perc alatt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése