2015. augusztus 30., vasárnap

Szilvalekváros mogyorós tekercs

Ez a recept akkor született a fejemben, amikor nemrég ugyanebből a tésztából szilvás gombócot készítettem. Annyira jól sikerült akkor a tészta, hogy úgy döntöttem kipróbálom, hogy a sütőben hogy működik. Egyszerűen imádnivaló! Távol áll a klasszikus péksütiktől, hiszen nem élesztős a tésztája, így nem is dagad a sütőben töltött idő alatt. DE! A széle finom ropogós, a közepe puha, a lekvár (Nagymamám készítette nekem cukor nélkül, az apró de annál édesebb szilvából, ami a kertjük végében terem...) kicsit karamellizálódik, a mogyoró pedig nagyon ropog. Ajánlom kipróbálásra, mert nagyon jó!



Hozzávalók (kb. 30 nagyon mini csigához)

- 125 g zabpehely mákdarálón lisztté őrölve
- csipet só
- 2 dl víz
- 2 evőkanál olaj
- 1 evőkanál cukornak megfelelő édesítőszer
- 1 kicsi tojás

- cukormentes szilvalekvár (3-5 evőkanálnyi)
- mogyoró a tetejére (elhagyható)
- fahéj

Elkészítés


  1. A lisztet felforraljuk az olajjal és az édesítővel, majd belezúdítjuk a zablisztet. Ekkor felhabzik, de egy keverővel addig kell keverni, míg elválik az edény faláról a tészta. Ekkor levesszük a tűzre, majd ha egy kicsit már hűlt (folyton kavargattam), akkor mehet bele a tojás. Ezzel nagyon jó állaga lesz, nem fog ragadni sem. Ha már nem annyira forró, akkor kézzel egy kicsit átgyúrjuk, majd egy deszkán kinyújtjuk. Én igazán mini csigákat akartam azért egy elnyújtott téglalap formára nyújtottam a tésztát. Megkentem lekvárral, egyenletesen (vékonyan) beszórtam fahéjjal, feltekertem, majd feldaraboltam.
  2. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, majd a tetejére mogyoródarabokat szórtam. 
  3. Előmelegített sütőben 180°-on kb. 15-20 percig sütjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése