2015. augusztus 3., hétfő

Hideg minimál céklakrémleves

A céklakrémleves a világ legegyszerűbb dolga. Én most semmilyen fűszert nem adtam hozzá, mert a cékla natúr ízét nagyon szeretem. Így egy krémes, édeskés levest kapunk. Persze lehet cifrázni kaporral, tárkonnyal vagy ha más nincs petrezselyemmel, de szerintem magában is gyönyörű. 




Hozzávalók (1 főre)

- 1 közepes cékla
- kb. 3 evőkanál joghurt
- víz
- só, bors, olívaolaj

Elkészítés


  1. A céklát egy alufóliával becsomagoljuk, a tetejére egy kevés olívaolajat csorgatunk, mehet egy pici só és bors is, majd 180°-os sütőben puhára sütjük a céklát. Ez egy óra legalább, de lehet hogy több is.
  2. A kihűlt céklát megpucoljuk. (Elég könnyen lejön a héja) Felkockázzuk (a deszkát utána azonnal leöblítjük, különben a cékla "megfogja".) Összeturmixoljuk 3 evőkanál joghurttal és annyi vízzel, míg elérjük a megfelelő állagot. Én nagyon sűrűn szeretem ezeket, ezért kevés vizet használtam.
  3. Jöhet a cifrázás, ami nálam elmaradt: a tetejére joghurtcseppek, friss kapor vagy tárkony, újhagyma zöldje vagy tetszés szerint bármilyen fűszer. Szerintem magában is nagyon jó! Hidegen érdemes tálalni.


1 megjegyzés:

  1. Szia Bogi!
    Látom, megint engem sorsoltak számodra a blogkóstoló alkalmából.:)
    Remélem, ismét találsz majd valami kedvedre valót!
    Kellemes nézelődést kívánok! :)

    VálaszTörlés