2015. május 28., csütörtök

Epres crumble (morzsasüti)

Nézzetek el nekem ennyi sznobizmust, egyszerűen a crumble-t nem tudom morzsasütinek hívni. Az crumble és kész. Az eredetét tekintve egy meglehetősen érdekes folyamat végkifejlete ez a desszert. Emlékeztek a Bounty pohárkrémre? Na az eredetileg gofri tésztának indult... :D van egy bevált gofri receptem amit nagyon nagyon szeretek. (Itt olvasható.) Ezt szerettem volna átalakítani, de nem igazán sikerült. A tésztát ahogy beleöntöttem a gofrisütőbe furcsán kihabzott és morzsásra égett. Na ezt a morzsát gyűjtöttem össze és szórtam az eper szemek tetejére és sütöttem meg crumble néven. A hátránya az, hogy az eper leve viszonylag gyorsan magába olvasztja a tésztát, úgy pedig annyira nem finom, így rögtön a sülés után meg kell enni. De egyébként nagyon jó ízű, a kókusz és az eper nagyon passzolnak egymáshoz. Aki szeretné hasonlóképpen elkészíteni ezt a sütit mint én, annak azt ajánlom, hogy a tészta kikeverése után (ami egy az egyben megegyezik a kókuszkrémmel) egy serpenyőben kevés vajon kevergesse, mint a császármorzsát szokás, hátha úgy darabjaira hullik. (Bár ez csak feltételezés.)
Csak azért mutatom meg ezt a receptet, hogy megmutassam nem mindig kell a romokat kidobni, finom sütikéket lehet belőle alkotni. :)


Hozzávalók (2 főre)


- 3 evőkanálnyi morzsa (egyébként szerintem maradék sütimorzsát is lehet rárakni)
- tálkánként 5-6 szem eper

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük a legmelegebb fokozatra.
  2. Az epreket felkockázzuk, én úgy szeretem, ha vannak benne nagyobb és kisebb darabok is. A tálkákba tesszük. Majdnem a tetejéig érjen, mert a sülés után úgyis összetöpped. (vagy összesül?) Megszórjuk a morzsával és a sütőben 10-15 percig sütjük, hogy a teteje megpiruljon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése