2015. május 28., csütörtök

Mogyorós csokis müzliszelet

Annyi házilag készíthető müzliszelet recept van már az interneten, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni. Itt van az enyém is, hadd gyarapítsa a sort. Mogyorós csokisnak neveztem el, bár a csoki nem annyira domináns benne, inkább csak arra hivatott, hogy a hivalkodó ízű aszalmányokat kicsit kompenzálja. Összességében bátran tudom mindenkinek ajánlani, hiszen a tényleges munka vele annyi, hogy az aprítgépbe  pakoljuk a hozzávalókat, az eredmény pedig jóval egészségesebb a boltban kapható agyon cukrozott kitudja miből készülő vackoknál. (Na nem bántom őket, a cerbona szelet hatalmas kedvencem volt sokáig...) A hozzávalók hozzávetőlegesek, ha túl száraznak érzed a masszát, akkor mehet még hozzá gyümölcs, ha túl hígnak akkor mogyoró vagy kókusz. Természetesen minden mindennel felcserélhető. Jó kísérletezgetést kívánok. :) Még annyi, hogy ezzel a recepttel a végeredmény egy puha, de harapható (a formáját megtartja) müzliszelet lesz, aki szárazabban szereti használjon kevesebb aszalt gyümit. 



Hozzávalók (5 szelethez - dobozfüggő)


- 3 maréknyi puha aszalmány (nálam datolya és barack egyenlő arányban, kb. 10-10 szem, ha nagyon szárazak érdemes 2-3 órára langyos vízbe (lehet narancslével ízesíteni) beáztatni)
- 2 dkg magas kakaótartalmú étcsoki (nálam 90%-os, kalóriatartalma 100g/27g CH)
- 2 maréknyi kókuszreszelék
- 2 maréknyi apróra vágott mogyoró, kicsit megpirítva

Elkészítés

  1. Az aszalt gyümölcsöket és a csokit aprítógépben addig pörgettem, míg egy ragaszos massza lett belőle. Ekkor egy kicsit összedolgoztam még a kókusszal.
  2. Ezalatt a mogyorót megpirítottam, majd hozzákevertem a masszához, ezt már csak kanállal.
  3. Egy kisebb műanyag (téglalap alakú) dobozt folpackkal kibéleltem, ebbe nyomkodtam a masszát, majd a tetejét letakartam alufóliával és jól összenyomkodtam így is. Ilyenkor még lehet préselni úgy, hogy rápakolunk különféle súlyokat (pl dobozos sör) nekem sajnos nem volt akkora nehezékem, ami a dobozhoz passzolt volna, így csak simán betettem a hűtőbe pár órára. Így is szépen összeállt. Dobozfüggő, hogy mennyi lesz belőle, nekem 5 közepesen vastag szeletkém lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése