2015. május 17., vasárnap

Fűszeres csicseriborsó snack

Stahl receptje alapján készítettem ezt a nasit, ami itt található videó formában. Annyit változtattam a recepten, hogy pluszba fél lime levét is bele facsartam, mert számomra a csicseriborsóval a citrom/lime kéz a kézben jár. Nekem ízlett ez a nasi, bár eléggé olajos, nem igazán lehet a sütés után leitatni a borsóról. Ez annyira nem tetszett benne, de egyébként rendben volt. Nem nagy adag, inkább csak kóstoló. Köretként nagyon csúcs lehet és természetesen liszt és cukor hozzáadása nélkül készül ez a finomság.




Hozzávalók


- 1 konzerv csicseriborsó (főzött)
- 2 fej lila hagyma
- olaj és zsír (pecsenyezsír)
- 1 kiskanál mustármag
- 1 kiskanál curry
- nagy csipet só
- fél lime leve (1/4 citrom leve)
- csili tetszés szerint (én elfelejtettem...)

Elkészítés


  1. A lila hagymát apróra vágjuk, majd egy kevés zsíron megdinszteljük, sózzuk, majd kis lángon kevergetve kicsit meg is pirítjuk (karamellizáljuk). Közben hozzáadjuk a mustármagot és azzal pirítjuk. Ha már összeesett és az illata is édeskés, akkor levesszük a tűzről, hozzáadjuk a curryt, a lime- vagy citromlét. A serpenyőt papírtörlővel kitöröljük, majd annyi olajat teszünk bele, hogy vékonyan ellepje az edény alját, majd megy hozzá egy evőkanál zsír is.
  2. A csicseriborsót szitán alaposan átmossuk. Hagyjuk lecsepegni, majd papírtörlővel letöröljük.
  3. A lecsepegett (ne legyen vizes, mert akkor az olajba pakolás veszélyes lehet) csicseriborsót a forró zsiradékba tesszük és folyton rázogatva megpirítjuk minden oldalát. Ha átpirult, akkor egy papírtörlőre kipakoljuk, leitatjuk róla az olajat, majd még forrón a hagymás fűszeres valamibe forgatjuk. Ha kell még fűszerezni, akkor ezt megtesszük, egyébként már kész is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése