2016. augusztus 23., kedd

Tápiókapuding kókusztejjel és mangóval

Nagyon rákattantam mostanában a mangóra. Régen mindig csak kőkemény, éretlen példányokat láttam mindenütt, de mostanában fantasztikus lédús, puha, és édesen illatozó darabokat lehet kapni bizonyos üzletekben (Aldiban, Lidlben szoktam venni), így szokott is a bevásárlókosarunkba kerülni ebből a remek gyümölcsből. Most is volt a konyhapulton egy felhasználásra váró darab, amit fel szerettem volna használni, na nem mintha untam volna a nyers fogyasztását, de nagyon guszta képeket láttam a tápióka pudingról, ami egy jellegzetes dél-ázsiai finomság, így a mangó dukál mellé kísérőként. Mivel a tápióka teljesen ízetlen magában, ezért bármilyen fűszerekkel készíthető én most ebben is az ázsiai vonalat követtem. Nagyon finom, érdemes kipróbálni. 





Hozzávalók (2 főre)

- 3 dkg tápióka gyöngy
- kb. 1 dl víz
- 1-1,5 dl kókusztej
- 3 evőkanálnyi édesítő (1 kanál ebből nálam kókuszcukor)
- 1 kisebb csillagánizs fele
- 2 szem szegfűszeg
- 1 darab citromhéj (zöldséghámozóval levágva)

- fél mangó
- pár levél menta


Elkészítés


  1. A gyöngyöket kimérjük, leöntjük a vízzel és a fűszerekkel együtt addig főzzük, míg a vizet magába szívja és áttetszővé válik. Ekkor adjuk hozzá az édesítőt és a kókusztejet. Ezután addig főzzük, míg sűrű, puding állagú nem lesz. Ha kell pótoljuk a folyadékot vízzel vagy kókusztejjel. A fűszereket kihalásszuk tálalás előtt.
  2. Apróra vágott mangó darabokkal rétegezzük és mentalevélkékkel díszítjük.
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, így garantáltan nem maradsz le semmiről. ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése