2015. december 6., vasárnap

Zöldségcurry édesburgonyával és brokkolival

Mostanában igyekszem sokkal több zöldséget enni és kevesebb húst. Ez is egy vegán fogás, de aki tartalmasabbra szeretné készíteni nyugodtan pirítson bele csirkehúst, vagy tetszés szerint mást. Én most kuszkuszt ettem mellé (viszonylag alacsony glikémiás indexe miatt), de annyira sűrű és finom ez a zöldséges curry, hogy egy nagyon reform paprikás krumplinak is beillett volna, ha magyarosabban fűszereztem volna. (Lásd például Steiner Kristóf vegán paprikás krumpliját...) Nagyon finom lett, érdemes kipróbálni!



Hozzávalók

- 1/4 fej brokkoli
- 1 kisebb édesburgonya
- 1 arasznyi póréhagyma (vagy vöröshagyma)
- fél kápia paprika
- 1 darab répa apróra vágva
- 1 evőkanál paradicsomsűrítmény
- kb egy maréknyi felcsíkozott lila káposzta
- egy maréknyi bébi fodros kel
- 1 evőkanál curry fűszerkeverék: 1 kiskanálnyi curryporhoz adok egy kiskanál pirospaprikát, egy kiskanál őrölt koriandermagot, kevés őrölt római köményt


Elkészítés


  1. Mivel spórolni akartam az idővel, ezért sós lobogó vízben 5-8 perc alatt félpuhára főztem a felkockázott édesburgonyát és a brokkolit. Leszűrtem. (A zöldséglevet megtartottam!)
  2. Kevés zsiradékon megdinsztelem a hagymát, sózom. Mehet bele a kockákra vágott répa. Hozzáadjuk a paradicsompürét és kicsit átpirítjuk, majd rászórjuk a fűszereket és elkeverjük, hogy ne égjen meg, rögtön adunk hozzá egy keveset a főzőléből. Ebbe beleszórjuk a leszűrt brokkoli és batátát, majd elkeverjük és egészen puhára pároljuk. Időnként adunk hozzá a főzőléből, hogy legyen egy kis mártása is. Mikor majdnem kész, akkor adjuk hozzá a csíkokra vágott kápia paprikát, lilakáposztát és a bébi kelt is. Kóstolás, Mehet rá egy nagy adag felaprított petrezselyem és kész is vagyunk. 
  3. Én kuszkuszt tálaltam mellé, de egy reform paprikás krumplinak is beillenék magában, olyan aromás, paradicsomos és sűrű... :) 
Ha tetszett a recept és szívesen látnál hasonlókat, akkor kövess facebookon is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése