2016. december 8., csütörtök

Thai saláta mogyoróvajas öntettel

Szereztem egy zöldségspirálozót, úgyhogy mostanában azzal készítem a salátáimat. :) A kedvencem ez a thai ihletésű, ami tulajdonképpen alig tartalmaz nehezen beszerezhető alapanyagot, talán a lime a legidegenebb köztük, de már azt is lehet szinte minden nagyobb üzletben kapni. A szósz intenzív ízű, picit édes, kicsit csípős, a zöldségek frissek, a mogyoró ropogós, az avokádó puha. Ilyen egy jól összerakott étel. :) 





Hozzávalók (1 főre)


- 1 répa
- 1/2 kígyóuborka
- 1 arasznyi jégcsapretek
- 1/4 kaliforniai paprika
- fél avokádó
- pici darab lilahagyma (kb egy kisebb fej negyede)
- mogyoró a tetejére

- 1 kiskanál mogyoróvaj
- 1 kisebb gerezd fokhagyma
- csipetnyi cukornak megfelelő édesítő
- csipetnyi őrölt koriander
- 1 ujjpercnyi friss pucolt gyömbér
- 1-1,5 evőkanál szójaszósz
- fél lime leve


Elkészítés

  1. A répát, retket, uborkát a spirálozóval formáztam, de lehet reszelni, vagy zöldséghámozóval felcsíkozni is. A paprikát, hagymát és az avokádót is vékonyabb cikkekre vágjuk. Elrendezzük egy tálban.
  2. Az öntetet én egy mozsárban készítettem el: először a fokhagymát és a gyömbért zúztam össze egy egészen kevés sóval (a szójaszósz is sós!) és édesítővel, majd ha pépes, akkor mehet hozzá a mogyoróvaj, limelé, a koriander és a szójaszósz. Néhány evőkanálnyi vizet kell még hozzá adni és addig kevergetni, míg szép homogén állaga lesz.
Ha tetszett a recept kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése