2015. június 15., hétfő

Citromos fokhagymás afrikai harcsa

Halaknál nem szeretek pontos recepteket írni, mert minden mindentől függ. Ettől függetlenül olyan szépek és jól fényképezhetőek (és persze finomak és sokadsorban egészségesek is), hogy úgy döntöttem megosztom ezt a képet. A pácot mindenki tetszése szerint alakíthatja, nálam a fűszerkeverék gerince a fokhagyma és a citrom klasszikus, halaknál mellőzhetetlen fűszerpárosa volt. Persze lehet bele jóval több zöldfűszert tenni, nekem a kakukkfű és a pestos vaj most elég volt. (Meg persze a csodaszép bazsalikom, a legcsodálatosabb fűszernövény a Földön. - jó, azért a korrektség jegyében korrigálok: azok közül, amiket ismerek. :D)


Hozzávalók


- afrikai harcsafilé (én hatalmas darabokat kaptam, így egy 6 fős ebédre 3 filét számoltam, amit 3 a képen látható darabba vágtam)
- a páchoz: 4 gerezd fokhagyma, fél citrom leve, 6-7 ág kakukkfű, őrölt koriandermag (1/2 teáskanál), kurkuma, pirospaprika, szárított oregánó, só, bors, olívaolaj, 2 evőkanál joghurt
- köretnek (2-3 főre): 1 brokkoli, 2 répa
- tálaláshoz: pestós vaj (recept) helyettesíthető apróra vágott zöldfűszerekkel

Elkészítés


  1. A páchoz összekevertem a fűszereket, és egy mozsárban jól szétzúztam (főleg ugye a fokhagyma miatt). A kurkuma és a paprika elhagyható, de olyan gyászos színe volt a páckezdeménynek, hogy raktam bele egy kicsit. Adtam hozzá joghurtot (de lehet mustárt is, vagy paradicsomszószt, bármit) és hozzácsurgattam kb. 0.5-1 dl olajat. Lehet zúdítani is, akkor nem keveredik el szépen, bár ez egy pácnál nem annyira fontos. 
  2. A halakat feldaraboljuk (ha kell, ha kicsik akkor semmiképpen!) majd egy jól záródó uzsis zacskóba pakoljuk (vagy dobozba), mehet rá a pác és szépen beledörzsöljük a halba. Mehet a hűtőbe pihenni 1-2 órára.
  3. A zöldségeket (brokkoli, répa) feldaraboltam és grill fokozaton (természetesen egy tepsiben) megpirítottam. 
  4. Én a halat serpenyőben sütöttem, de igazából lehet sütőben is, mindegy. A serpenyőben 1:1 arányban olajat és vajat hevítettem, annyit, hogy ellepje az edény alját. Beledobtam két megroppantott, de pucolatlan fokhagymát, hogy átadja az ízét a vajas-olajnak. Ebben sütni tényleg élvezet. A halakról letöröltem a pácot, hogy ne égjen rá, majd mentek a serpenyőbe. Addig kell sütni, míg mind a két oldal megpirul. A hal viszonylag hamar átsül, de a vastagabb részekre azért érdemes figyelni, ne maradjon belül nyers. 
  5. Ha kész jöhet a tálalás: egy adag zöldség, mellé egy szelet hal, rá egy darabka pestós vaj, ami szépen ráolvad a halra. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése