2015. június 9., kedd

Zabkása fűszeres gyümölcssalátával

Újra elmentem az orvoshoz, aki azt mondta, hogy 2 hónap után nagyon lassan kezdjem el adagolgatni az alacsony glikémiás indexű szénhidrátot, így a zabpelyhet is, persze csak nagyon apránként. Kihasználva a helyzetet egy finom zabkását készítettem, amit egy különleges fűszerezésű salátával tettem rendhagyóvá. A fűszerek között a vanília mellett a tonkabab kapott kitüntetett helyet, aminek az illatával egyből szerelembe esetem. Csak ajánlani tudom a használatát, én keleti boltban tudtam beszerezni, hosszas utánajárással ugyan... A zabkása felséges, igazi pazar reggeli, baromi tápláló, ugyanakkor egészséges is. Gyerekeknek, édesszájúaknak tökéletes választás! (és persze nagyon gyors reggeliről van szó itt is!)



Hozzávalók (2 főre)


- 2 nagyobb marék zabkása
- tej (1,5-2 dl), vízzel helyettesíthető
- nálam 2 mokkáskanálnyi cukornak megfelelő édesítőszer, természetesen ez opcionális
- gyümölcsök: 1/4 alma, 1 kivi, 1 pici barack, 1 pici nektarin
- fűszerek: reszelt citromhéj (1/4 citromé), vaníliaőrlemény, frissen reszelt tonkabab nálam (1/3 bab)

Elkészítés

  1. A zabkását egy edénykébe tettem, annyi tejet adtam hozzá, hogy éppen ne lepje el. Az édesítő tablettákat porrá zúzva tettem hozzá, majd míg főtt felvágtam a gyümölcsöket (időnként azért rá kell nézni és meg kell keverni).
  2. A gyümölcsöket fűszereztem, majd a kész kásával rétegezve egy üvegpohárba tettem. Zoli tett még rá magának egy kiskanálnyi mézet, de szerintem így is elég édes volt, a gyümölcsök miatt pedig nagyon különleges és finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése