2015. június 11., csütörtök

Kakukkfüves zöldségragu kosárkában

Szóval a fényképekről... Általában én a natúr képek híve vagyok, vagyis mellőzöm a csicsás filtereket és effekteket. Ciki, nem ciki néha azonban a fényviszonyok miatt rá vagyok kényszerülve arra, hogy "megbuheráljam" a fényerőt, igazítsak egy kicsit a képen. Hogy miért írom ezt le? Mert ez a kép teljesen natúr, ilyen gyönyörű ragyogó ez az étel, persze csak ha szépen rásüt a nap. :) És egy kicsit a receptről is, a kosárka tésztáját a már közzétett chips recept alapján készítettem, (ami egyébként a kínai mandarin palacsinta egyik átértelmezése) a zöldséges ragut pedig a hatalmas fokú zöldségéhségem indokolja. Nagyon jól néz ki szerintem és finom is. Nasinak, előételnek tökéletes!


Hozzávalók


- 3 evőkanál lenmagliszt
- 3 evőkanál víz
- kicsi só

- tetszőleges zöldségek, mivel csak két kosárka készül, ezért kevés: 1 pici répa, 1/4 szárzeller, újhagyma, 2 koktélparadicsom, 1-1 szelet kaliforniai és TV paprika, 3 barna csiperke
- vaj
- 1 gerezd fokhagyma
- kakukkfű (néhány ág)

Elkészítés

  1. A lenmaglisztet (vagy tetszőleges más lisztet), sót és a vizet összedolgozom. Gyurmázható állagúnak kell lennie, ha nem akkor vízzel vagy liszttel igazítsunk. Én két szilikonos muffin formába nyomkodtam, de bármilyen már forma is megfelel, akár a muffin sütő is. Előmelegített 170°-os sütőben kiszárítjuk. Kb. 5-10 perc. Akkor jó, ha kicsit elválik a forma falától és kemény.
  2. A zöldségeket apróra vágjuk, kivéve a gombát, amit nagyobb cikkekre. 
  3. Egy serpenyőben vajat hevítünk, rádobjuk a kakukkfüvet, majd mehetnek rá a gombák is. Átpirítjuk az egészet. Ekkor még nem szabad sózni. Ha pirult kivesszük és félre tesszük, majd mehet a többi zöldség, egy apróra vágott fokhagyma, só. Én nem szeretem szétfőzni a zöldségeket így csak egy rövid ideig párolgattam. Ha szükséges mehet alá egy kevéske víz, de a paradicsom leve miatt erre nem hiszem, hogy szükség van. Ha átpárolódtak, akkor mehet bele vissza a gomba, egy utolsó sózás, borsozás, egy adag apróra vágott kakukkfű mehet még rá.
  4. A tálkákba adagoljuk és megszórjuk fűszerekkel, saláta ágyon kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése