2015. június 6., szombat

Sült zöldség saláta pestós fűszervajjal

Még maradt egy kevés pestóm, ebből készítettem egy nagyon nagyon finom és izgalmas fűszervajat, amit egy meleg, pirult salátára olvasztottam. Nagyon nagyon finom így a diéta! Persze tudom, hogy a vaj az egyik főgonosz az alakjukra vigyázók szemében, azonban szerintem néha egy egy ilyen fogás is beleférhet a fogyókúrába, hiszen sokkal ízesebb, mint a sima párolgatott zöldségek. Ha a fűszervajat nem is használjátok, azért a zöldségeket időnként süssétek meg, egy új világ fog a szemetek előtt nyílni ezzel az elkészítéssel.

Hozzávalók 

Ami van otthon. Nálam:
- 2 répa
- 1 brokkoli
- 1 nagy fej hagyma
- 1/2 maradék lilahagyma
- 10 dkg spárga
- 4 koktélparadicsom
- 1 szárzeller
- 2 gerezd fokhagyma

- 1 púpos kiskanálnyi sűrű pesto
- 3 kiskanálnyi puha vaj (!)
- só (a pesto sósságától függ a mennyisége)
- 1/2 gerezd fokhagyma

- vékony feketeerdei sonka

Elkészítés

  1. A pestós vajhoz valókat kikeverjük, majd egy folpackra halmozzuk és ügyesen feltekerve a két oldalát megcsavarva egy hengerré formázzuk. Hűtőben, vagy ha sietünk fagyasztóban megdermesztjük. (A felére lesz szükség.)
  2. A zöldségeket feldaraboljuk és egy tálba pakoljuk. Sózzuk, borsozzuk, majd a megdermedt vajból pár szeletet elhelyezünk rajtuk és grill fokozaton megsütjük a zöldségeket. Tálaláskor esetleg lehet rá tenni még egy szelet vajdarabot, ami szépen ráolvad. Én köré pakoltam 1-2 szelet vékony feketeerdei sonkát, így kicsit laktatóbb volt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése