2015. június 23., kedd

Bazsalikomos pesto

Nyaralni készülök, ezzel a pestóval pedig sok legyet ütöttem egy csapásra. Egyrészt: a gyönyörű bazsalikom bokromat (?) nem szerettem volna száradtan viszontlátni, ezért úgy döntöttem felhasználom, amíg itthon vagyunk. Ezzel párhuzamosan azon kezdtem el gondolkodni, hogy mit kéne vinni a nyaralásra, amit ugye ehetek, könnyen szállítható, és könnyen elkészíthető egy kempingben. Így jutott eszembe a pestó, ami nagyon király tésztákkal és sült zöldségekkel is. Parmezánt - noha az eredeti változatban elhagyhatatlan - nem tettem bele most, hátha így jobban kibírja majd azt a pár napot amíg utazunk a nagy melegben. A tetejét olajjal zártam le, ezt is az eltarthatóságának növelése érdekében. Nagyon finom így, és rém egyszerű, amellett remekül és sokoldalúan felhasználható ez a kence, így bátran ajánlom mindenkinek az elkészítését! :)



Hozzávalók (3-4 evőkanálnyi)

- 1 csokor bazsalikom
- só, bors, 1 duci gerezd fokhagyma
- szűz olívaolaj (attól függően mennyire szeretnénk sűrűre, nekem kb. fél-1 dl így sűrű lesz)
- 1 kiskanálnyi citromlé
 - fél maréknyi mandula (kb. 10 szem - 2-3 dkg)

Elkészítés


  1. A mandulát megpirítjuk egy száraz serpenyőben.
  2. Egy mozsárban vagy aprítógépben összezúzzuk az összetevőket és tetszés szerint fűszerezzük. Kis üvegbe töltjük a pestót és a tetejére egy kevés olajat öntünk, hogy "lezárjuk". Hűtőben elég sokáig eltartható, de anélkül is kibír pár napot. (Nyaralásra vinni ezért szerintem nagyon jó ötlet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése