2015. június 20., szombat

Avokádós zöldborsókrém leves

Nagyon nagyon szeretem a zöldborsót. Olyan ízes és édes és jól krémesíthető, hogy a Jóisten is krémlevesbe teremtette. Mielőtt jönnének a fújjolók, nem, én nem gondolom, hogy a krémleves a gasztronómia alja lenne, mint ahogy sokan mások. Természetesen nem tagadom, hogy az egyik legpraktikusabb és egészségesebb megoldás a megmaradt zöldségek hasznosítására, (én is ezért készítettem most ezt el) de korántsem ennyi az egész, sokkal több lehetőséget rejt. Szóval nem ciki finom zöldségeket is a krémlevesbe tenni. (Nálunk régebben a klasszikus brokkolikrémlevesen kívül a zeller-répa-fehérrépa párosítás volt a "menő". Csoda hogy nem szerettük?) Az avokádókrém még tegnapról maradt, nagyon finom krémes lett tőle a leves, bár a saját ízét (ami amúgy sem különösebben domináns) alaposan elnyomta a borsó.



Hozzávalók (2 kicsi adaghoz)


- 2-3 dl víz
- 1 csapott kiskanál vegeta
- 1 bő maréknyi zöldborsó (nálam fagyasztott)
- 2-3 evőkanálnyi avokádókrém (kb. 1 kisebb avokádó összepürésítve, fűszerezve)
- tetszés szerinti fűszerek (az avokádókrém fűszerezésétől függően) nálam most csak só

- 1 szeletke tökmagos zsemle (vagy más diétás kenyér)

Elkészítés

  1. A vizet felforraltam a vegetával, majd mikor forrt beledobtam a borsót és puhára főztem. Összeturmixoltam, majd levéve a tűzről hozzáturmixoltam (botmixerrel) az avokádókrémet is. Utána kicsit megsóztam. Hidegen a legjobb. 
  2. Az öcsémnek a túrós csuszájához szalonnát pirítottam, ennek a zsírjában pirítottam meg a kockákra vágott tökmagos zsemlét is. A levest tetszés szerint lehet csicsázni, most nálam egy kicsi pisztácia, a kruton és apróra vágott bazsalikom került rá, de be lehet pöttyözni egy kicsi joghurttal is, vagy csak magában megenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése