2015. június 25., csütörtök

Harcsa tatár tökmagzsemlén

Avagy nyers halat ettem! :) Szóval ez úgy kezdődött, hogy nem rég voltam a piacon, de nem csak berohanni-kirohanni, ahogy időnként megteszem, hanem szépen kényelmesen rááldoztam egy szombat délelőttöt hogy körbejárjak. Persze nem jó az embernek egyedül lenni - vittem társaságot is. (Apropó, milyen király randiötlet már, közösen végigkóstolni egy közeli piacot?) Kóstoltunk mindent, sajtokat, sült kolbászt, fokhagymás tepertőt (zseniálisan finom), illetve egy helyen lazactatárt is. Ez egy nagyon cuki falatka, lényegében egy pirított bagettre van halmozva nyers lazac, ízesítve persze, (és gondolom pácolva is.) Nagyon nagyon finom volt, még bagett nélkül is, amit én nem ehettem. Szóval a piacolás vége az lett, hogy a Spar-ban vettünk egy nagyobb adag afrikai harcsafilét (jóval olcsóbb volt itt). Délután neki is álltam a pácolásnak, de olyan szép húsa volt a halnak (ez milyen fura mondat), hogy muszáj voltam megkóstolni. Nem volt rossz. Aztán eszembe jutott, hogy több főzőműsorban is láttam, hogy a hal a citromlétől és a sótól szépen kifehéredik és megpuhul, mintha megfőtt volna. Kíváncsi voltam a végeredményre, így alaposan citromoztam sóztam és vártam a csodára. Nagyon szépen kifehéredett a hal, de hogy ne magába egyem sütöttem alá egy tökmagos zsemlét, csak úgy a mikróban (recept - a magőrlemények tökmagra cserélve, bár így egy kicsit száraz). Nagyon érdekes kóstolás, finom így a hal, bár azért a sült változatra szavazok. A recept tájékoztató jellegű, nem méricskéltem a hozzávalókat. 




Hozzávalók


- nyers afrikai harcsafilé
- citromlé (vagy lime lé)
- só
- bors
- 1 tökmagos zsemle (ebből egy szelet, csak zab helyett tökmaglisztet használtam)

Elkészítés


  1. A halat besóztam, majd annyi citromlevet csepegtettem rá, hogy mindenhol olyan legyen. Egy kicsit átforgattam, majd hozzáláttam a zsömlének. (Ezt így készítettem, bár akit a színélmény nem kárpótol az állagért inkább használjon a tökmagliszt helyett valami más lisztet (is), mert így magában száraz.)
  2. A lehető legegyszerűbben ettem: rápakoltam a zsömleszeletre, megszórtam pirospaprikával és borssal és egy darabka lime-al díszítettem. Lehet cifrázni zöldfűszerekkel, mustárral, szószokkal (most jutott eszembe, legközelebb só helyett halszószt fogok használni, hátha attól szép barna lesz a színe.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése