2015. június 15., hétfő

Levendulás eperszörp

Nem hiányzik a cukor. Néha azonban, pláne, hogy az elmúlt napok rettenetesen melegek voltak nagyon jól esne egy pohár hideg szörp, pláne, hogy itthon a készülő bodzaszörp illat belengi az egész lakást. Bár valami bodza változatot is terveztem, ez egy epres levendulás ital, ami szerintem nagyon finom, persze csak ha szeretitek a levendulát és nem érzitek szappanosnak az ízét. Én úgy hígítottam, hogy ne legyen túl édes, inkább csak kellemesen ízesítse meg a vizet. Ami még fontos: a fruktózzal csínján kell bánni, egyszerre nem szabad belőle nagyobb mennyiséget enni/inni, így ajánlom, hogy szépen osszátok be az italt, vagy használjatok más fajta édesítőt.




Hozzávalók


- 3 evőkanál fruktóz (vagy más édesítőszer)
- 5 ág levendula
- 1 rúd vanília (ennek már kikapartam a magjait, a héjat megtartottam, ez került most bele)
- 1,5 dl víz
- fél citrom leve
- 15 dkg eper

Elkészítés


  1. Az epren kívül mindent egy edénybe pakolunk, és kicsi lángon elkezdjük melegíteni.
  2. Az epret felkockázzuk.
  3. Ha a szirup forr, mehet bele az eper és 5-10 percig főzzük.
  4. Leszűrjük. Kb. 2,5 dl szörp lesz belőle, ezt én kb. 1:7 arányban hígítottam, így csak egy ízesített vizet kapunk, kellemes aromával. Aki édesen szereti más arányokkal hígítsa. Díszítésnek mehet bele citromkarika. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése