2015. június 1., hétfő

Pestós cukkini tökmaggal

A lestyánt nagyon szeretem, igazából nem csak a frissítő zelleres íze miatt, hanem azért is, mert a Nagymamám szinte minden ételbe csempész egy kicsit, így ez az íz az ő húslevesével fonódik össze számomra. Egy vicces történet is köthető hozzá, amikor is kisebb koromban Nagymamám kiküldött a kertbe lestyánért. Nem találtam meg a kert közepén álló hatalmas bokrot, hanem valami mást (ki tudja mit) szedtem. Nagymama jót nevetett, amikor meglátta, majd pedig végig vezetett a kerten és sorra bemutatta nekem a fűszernövényeket és a zöldségeket. 
Vissza az ételhez: a pestó bármilyen zöldfűszert tartalmazhat, nálam ez lestyán és petrezselyem volt. A cukkinit a rendes penne helyett használtam, így lett ez az étel egy remek tésztapótló, ami nem csak kevesebb CH, de jóval egészségesebb is a tésztánál. És persze nagyon finom. Esős napokra ebédnek kiváló.



Hozzávalók (1 nagy adag)

A pestóhoz
- 1 szár lestyán (5 nagy levél)
- 1 fél csokor petrezselyem (5-6 szál)
- só, bors
- 1/2 citrom lereszelt héja és pár csepp citromlé
- 1 kis maréknyi tökmag
- olívaolaj

- 1 közepes cukkini
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 nagy nagy evőkanál tejföl (vagy joghurt, tejszín)
- frissen őrölt bors
- pirított magvak, aprított petrezselyem


Elkészítés

  1. A pestóhoz valókat egy robotgépben vagy mozsárban krémesre zúzzuk. Tetszés szerint ízesítjük citrommal, sóval, borssal. Ennek a mennyiségnek a felére lesz szükség a cukkinihez, a maradék sokáig eláll, tésztákhoz, sós sütemények töltelékébe/ként remek.
  2. A cukkinit penne méretű (és alakú) darabokra vágtam, majd egy serpenyőben kevés olajon addig pirítgattam, míg roppanós állagú, de nagyjából átpuhult nem lett. A tejfölt, fokhagymát (pürésítve) összekevertem a fűszerekkel egy evőkanál pestóval, majd ezt a keveréket a cukkinire öntöttem és átmelegítettem.
  3. Pirított magokkal megszórva tálaljuk, mehet rá egy kis petrezselyemzöld és tetszés szerint egy pici reszelt sajt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése