2015. június 12., péntek

Tejszínes gombás tészta

Sajnos én is azok közé az emberek közé tartozom, akiknél az evés nem csak a táplálkozást jelenti, hanem egyfajta terápiát is. Akkor szoktam ezt a gombás tejszínes tésztát készíteni, amikor baj van. Vagy amikor szomorú vagyok. Vagy semmi sem sikerül. Meg ha éppen van itthon gomba. :) Időnként meg is sütöm kicsi hőálló tálkákban, de krémesen, frissen szeretem a legjobban. Jó sok petrezselyemmel és fokhagymával. A recept most nem annyira pontos, minden attól függ, ki miből mennyit szeret használni. 


Hozzávalók

- barna csiperke (kb. 10-20 dkg)
- tejszín (nálam sok...)
- sajt (szintén)
- fűszerek: 1 duci gerezd fokhagyma, frissen reszelt szerencsendió, pár ág friss kakukkfű, petrezselyem a szószba és a tetejére és persze só, bors
- tészta (nálam CH csökkentett)

Elkészítés


  1. A tésztához való vizet felforraljuk egy kis sóval. Ha forr mehet bele a tészta, ameddig meg nem puhul.
  2. A gombákat felszeleteljük majd egy kevés zsiradékon megpirítjuk egy kis apróra vágott szalonna társaságában (ez elhagyható). Mehet rá a kakukkfű és a fokhagyma, ettől elképesztő illatos lesz. Én még adtam hozzá egy darab vajat, de ez is elhagyható, sőt diéta szempontjából ajánlott is a mellőzése.
  3. Ha a gomba pirult, akkor mehet rá tejszín (vagy joghurt, tejföl, bármi) és egy nagy adag reszelt sajt. Az egészből egy krémes, illatos mártás lesz, amit a sajt sűrít be. Fűszerezés következik és persze kóstolás.
  4. Ha a tészta kifőtt a mártáshoz lapátoljuk de lecsepegtetni nem kell, pláne ha sűrűbb lett a szósz a kelleténél. Petrezselyemmel és napraforgómaggal szórtam meg, csak hogy szép legyen és ropogjon is rajta valami.  
Így néz ki grill fokozaton megsütve. Ilyenkor még sütés előtt lehet rá reszelni egy kicsi sajtot. Az sosem árt. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése