2015. június 7., vasárnap

Mandulás szamócás pite

Nem tudom, hogy a biológiai terminológiája mi a szamóca vs eper kérdésnek, nálam ez úgy néz ki, hogy ami a Nagyszüleimék kertjében nő az szamóca, amit pedig a zöldségesnél veszek az eper. Ezt a sütit érdemes szamócából készíteni, mert az könnyen szinte "lekvárosodik" a pite tetején, és nem kell apróra vágni a darabokra, hiszen olyan kis picik és édesek. :) A pite nagyon nagyon finom, a nem diétázó kishúgom igencsak beindult rá, úgy kellett egy-egy szeletet megmentenem. 


Hozzávalók


- 2 banán
- 2 tojás
- 1 kiskanál vaníliaaroma
- vaníliaőrlemény 
- 1 citrom reszelt héja
- 5 dkg őrölt mandula (nálam héjas)
- 1 alma
- 7-10 dkg szamóca

Elkészítés


  1. Összeturmixoljuk a banánt és a tojást, fűszerezzük. Hozzákeverjük a mandulalisztet, 1 apró kockákra vágott almát (én nem hámoztam meg, csak kicsumáztam).
  2. Egy sütőpapírral bélelt 18 cm-es tortaformába öntjük, a megmosott szamócát pedig a tetejére szórjuk. Ha epret vagy nagyobb gyümiket használunk, akkor vágjuk fel darabokra, egyébként én apróbb epreket használtam, azokat nem kockáztam fel.
  3. Előmelegített 190°-on süssük 20-25 percig. Kihűlve szépen lehet szeletelni.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése