2015. június 8., hétfő

Fűszeres almaleves 2:1

Vagy inkább kompót, nem is tudom. A lényeg azért akkor is, hogy egy finom, fűszeres ízű ÉDES levesről van szó, ami cukor nélkül is ízletes és lényegében semmi nem kell hozzá, csak alma és fűszerek. A tetejére kanalaztam egy kevés fahéjas joghurtot, ez kvázi utóhabarta a levest, de igazából ez el is hagyható. És hogy miért 2:1-ben recept ez a csoda finomság? Mert egy nap állás után szépen besziruposodik, így akár kompótként is megállja a helyét!! (Arról is jön a beszámoló hamarosan - fagyival!)



Hozzávalók (2-4 adag)


- 3 nagyobb alma (vegyesen)
- 2 vékony szelet cukordinnye
- fűszerek: 1/2 rúd fahéj (vagy őrölt változat), 5 darab szegfűszeg, 2 kardamom, 1/4 citrom reszelt héja, 1/2 kiskanál ánizs
- 1 kiskanálnyi fahéjesszencia
- fél citrom leve

- 2 evőkanál joghurt
- 1/4 tk. őrölt fahéj
- pár csepp fahéjesszencia (elhagyható)

Elkészítés

  1. Az almákat megpucoljuk, felkockázzuk, majd egy lábasba tesszük és a citromlével elkezdjük párolgatni. Ilyenkor hozzádobtam egészben a fűszereket is. (Ezeket megenni nem lehet, ki kell majd a végén halászgatni, így akinek van fűszerlabdája abba tegye inkább, így egyszerűen eltávolítható.)
  2. Mikor az alma már nagyjából megpuhult és egy picit meg is pirult, akkor ízesítjük még tetszőleges mennyiségű citromlével, citromhéjjal, fahéjesszenciával, ami éppen kéznél van. Ekkor adtam hozzá a felkockázott cukordinnyét, ami a reggeliből megmaradt, de csak a főzési folyamatnak ebben a pillanatában vettem észre. Természetesen ez elhagyható.
  3. Annyi vizet öntöttem hozzá, hogy éppen ellepje, így egy nagyon sűrű leves lesz az eredmény, de ha cukor és édesítők nélkül készítjük a levest, akkor ez muszáj... Ha felforrt, akkor levesszük a tűzről és kihűtjük. Én hidegen szeretem a legjobban. A tetejére kanalaztam egy adag fahéjas joghurtot, ez nagyon illik hozzá. Enélkül inkább olyan kompótos a végeredmény.
  4. Ha ráértek, akkor tegyétek a levest a hűtőbe egy éjszakára a fűszerekkel együtt, másnapra a leve szépen sziruposodik, és nagyon édes lesz. Megdöbbentően édes, noha semmi cukor nincs benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése