2015. június 19., péntek

Teás keksz Blogkóstolóra

Nem igazán azt kaptam, amire vágytam, de hát ez belefér, ha az ember lánya nem követi a receptet. Az történt ugyanis, hogy sima liszt helyett különféle magvakat használtam. A vajjal és a tojássárgával gyönyörűen össze is állt a massza, de nem akartam már kidobni a tejszínt, mégis abba áztattam az összes ízanyagot, így belezúdítottam az egészet. Így nem gyúrós, hanem keverős-halmozós tészta/keksz lett belőle. A végeredmény nagyon omlós, kellemesen teaízű (mi más használtam volna, mint Earl Grey-t?), nassolni valónak kiváló lehet, bár a tejszín és a vaj miatt nem kifejezetten fogyókúrás. De cukor és lisztmentes, ha ez ér valamit. :)

És hát a lényeg lemaradt. Szóval, a Blogkóstolóra készült ez a finomság, amit most Judit szervez. A sorsolásban Cheftündért szánta nekem, akinél rengeteg jó és izgalmas receptet olvastam, különösen tetszett például a vegán sajt receptje, de végül ezt a kekszet választottam. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett, még ha formában és összetevőkben egy picit más is.




Hozzávalók (kb. 20 nagyobb darab)


- 10 dkg zabpehely
- 5 dkg mandula
- 5 dkg dió (vaagy: az egész helyett 20 dkg liszt - bármilyen)
- 1 dl tejszín (nálam elég zsíros)
- 1 tojássárga
- 1 evőkanál fruktóz (vagy 7 dkg cukor(nak megfelelő édesítőszer))
- 3 filter tea (mi más mint Earl Grey, de persze tetszés szerint bármi más)
- 10 dkg hideg vaj

Elkészítés

  1. A tejszínt picit felmelegítjük és beáztatjuk a teafiltereket. Én kivágtam a zacsikat és beleszórtam a teafüvet a tejszínbe.*
  2. A zabpelyhet, diót és a mandulát aprítógépben összeaprítjuk, majd hozzáadjuk a vajat, fruktózt és 1 tojás sárgáját. Hozzáöntjük a tejszínt is.
  3. Mehetnek kis halmok a tepsire, majd előmelegített 160°-os sütőben addig sütjük, míg a széle megpirul. Kb. 15-20 perc.
* Az eredeti recept csak áztat, viszont 5 filtert használ, én inkább csak hármat használtam, de azt teljes egészében. Egyébként Puffin az egyik receptjében is így használja a teafüvet, ezért is mertem bevállalni... :)

2 megjegyzés:

  1. Szia. Bocsi, de a vaj nem szerepel a hozzávalók között, viszont a tejszín kétszer. Szeretném kipróbálni, azért is érdekel a dolog. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj a késői válaszért, most vettem észre a kommentet és a hibát is. Javítom!

      Törlés