2015. március 30., hétfő

Marokkói padlizsános marha

Soha az életben nem jártam még Marokkóba (pedig szívesen mennék), így nem tudom, ilyenek-e az autentikus marokkói ízek. Mindenesetre a fűszerezésben igyekeztem a keleti konyha ízeit idézni, így már jogosabbnak érzem az elnevezést. Ez az étel nagyon finom, az íze is különleges, ám a tradicionális magyar konyhát kedvelőknek sem túl sok. (Az öcsémnek például nagyon ízlett.) Aki kicsit szaftosabban szeretné, az öntsön rá egy doboz sűrített paradicsomot. A nem diétázók pedig így vagy paradicsomosan kuszkusszal vagy tésztával tálalhatják. Remek ebéd, kifejezetten laktató. Magában 2-3 embernek tudom javasolni ezt a mennyiséget, tésztával 4-6-nak.





Hozzávalók (2-3 főre)


- 1 közepes padlizsán
- 1 nagyobb paradicsom
- 1 kis fej hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 30 dkg darált marhahús (nálam comb)
- só, bors
- 1/2 kiskanál: pirospaprika és kurkuma
- 1/4 kiskanál: őrölt koriandermag, fahéj
- ízlés szerint chili
- 1 kiskanál pecsenyezsír (vagy egyéb zsiradék, pl. olívaolaj, vaj)
- újhagyma zöldje a tálaláshoz


Elkészítés


  1. A padlizsánt apró kokcákra (kb. körömnyi) vágom, majd egy szűrőbe teszem és megszórom sóval. Mosogató felett hagyom csepegni, addig apróra vágom a hagymát és a paradicsomot is.
  2. A zsiradékon megpirítom a hagymát, majd rádobom a többi zöldséget. A fokhagymákat 4 részre vágtam, a késsel összezúztam, majd a serpenyőbe dobtam. (Így ki is lehet majd venni, ha az étel elkészül, és nem akarjátok a fokhagymát olyan erősen érezni.) Sóztam, borsoztam, majd amikor már kissé összesett rádobtam a húst.
  3. A húst igyekeztem eloszlatni a zöldséggel, majd lefedve pároltam. Amikor nagyon sisteregni kezd és elfogy alóla a lé, akkor egy kevés vizet önts alá, hogy biztosan ne égjen le.
  4. Amikor a hús már majdnem kész volt fűszereztem a paprikával, kurkumával, fahéjjal és koriandermaggal. Kóstolás után adtam még hozzá egy kis sót is. (Aki paradicsomosan szeretné, ennél a fázisnál adja hozzá a szószt.)
  5. Amikor a hús átsült levettem a tűzről, újhagymával megszórva tálaltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése