2015. március 31., kedd

Sült csirkecomb cukkinisalátával, buggyantott tojással és tzatzikivel

Most érkeztem el oda, hogy utálom az egészet. Utálom, hogy így kell ennem. Persze ehetek mindent, de sosem érzem magam jóllakottnak és a sok zöldségtől rettenetesen felpuffadtnak érzem magam. Az agyammal persze tudom, hogy az egészségemért teszem, de nagyon természetellenesnek tűnik nekem ez az étrend. Ez az ebéd azonban nagyon finom volt. Kicsit összevissza vannak az adagok, mert tojást csak én ettem, cukkinit az öcsém is, a hús pedig a család vacsorája lesz majd. Éééés! Aki eddig nem szerette a kiszáradt csirkét, annak van egy remek tippem a sütéssel kapcsolatban (ez csak a bőr nélküli combfilékre érvényes): fordítva kell sütni. 





Hozzávalók


- csirkecombfilé (nálam bőr nélküli, kb 10-13 darab) páccal
A cukkinihez (2 főre)
- 1 cukkini
- só, bors
- kevés pecsenyezsír
- provance-i fűszerek
A tojáshoz (1 főre)
- 1 tojás
A tzatzikihez (1-2 főre)
- 1/4uborka
- 3 kiskanál joghurt
- 1 kiskanál tejföl
- só, bors, fél gerezd fokhagyma



Elkészítés


  1. A husiksat éjszakára bepácoltam (olaj és gyorspác). Ebéd előtt bepakoltam őket egy tepsibe, alufóliával lefedtem és 180°-os sütőben addig sütöttem, míg meg nem puhult. Ha puha grill fokozaton alufólia nélkül megpirítottam. Aki nem szereti a kiszáradt húst, az fordítva tegye a filéket a tepsibe, ugyanis az a zsírosabb részük, így nem fog kiszáradni a teteje.
  2. A cukkinit zöldséghámozóval felszeleteltem, majd egy serpenyőben is zsíron fűszerekkel együtt megpároltam, de úgy, hogy ne veszítse el teljesen a tartását.
  3. A buggyantott tojást Mautner Zsófia leírása szerint készítettem, így elronthatatlan. A leírás itt olvasható. 
  4. Ezalatt az uborkát nagy lukú reszelőn lereszeltem megsóztam, majd pár percig állni hagytam. Alaposan lecsepegtettem, kicsavartam, majd a többi hozzávalóval összekevertem.
  5. Végül a tálalás: a cukkini "tésztát" a tálra halmoztam, rápakoltam a tojást, mellé a húst, amire a tzatziki került. Igazán ízletes ebéd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése