2015. április 6., hétfő

Kókuszos-fahéjas-almás muffin

Azt gondolom egészen jól kezelem a sütemény-mentes életet... Néha persze rám jön az édesség utáni vágy, ilyenkor azonban eszem egy kivit vagy egy almát és rendben is vagyok. Most azonban nagyon szeretettem volna valamit sütni, hiszen már nagyon rég nem készítettem semmilyen édességet. Posta Renáta: Paleolit konyha hedonistáknak című könyvéből választottam egy muffint. Itt azért meg kell említenem, hogy a paleo és a szénhidrátdiéta nem teljesen fedi egymást, így aki hű akar lenni a PCOS étrendhez, az óvatosan lapozgassa ezeket a könyveket, bár kétség kívül sok egyezés található a két étrendben. A muffin nagyon finom lett, bár édesnek nem nagyon mondható, viszont a mazsolák borzasztó finomak voltak benne. Elvileg a szénhidrátdiétába a mazsola sem nagyon fér bele, de szerintem havi egy alkalommal egy kis maréknyi igazán nem árthat.





Hozzávalók (12 darabhoz)


- 15 dkg kókuszreszelék
- 1 tk. sütőpor (szerintem akár el is hagyható)
- 1 púpos evőkanál fahéj (nyugodtan bele mehet, ez még így is kevesebb mint az eredeti receptben)
- 4 tojás (nálam szétválasztva)
- 2 ek. kókuszzsír (vagy vaj)
- 1 alma
- 1 marék mazsola

Elkészítés

  1. A recept itt számomra nem mindig volt követhető. Én így csináltam: A kókuszt megpróbáltam aprítógéppel lisztszerűbbé aprítani, kevés sikerrel. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem és félre tettem. 
  2. A sárgát kikevertem habosra, majd hozzáadtam a kókuszzsírt (szerintem vajjal helyettesíthető).
  3. A száraz hozzávalókat: kókuszreszelék, fahéj, sütőpor összekevertem. A hámozatlan reszelt almát a tojássárgához adtam, majd hozzá a száraz összetevőket is. Fellazítottam a masszát a fehérje egy részével, majd a maradékot óvatosan hozzákevertem. Utána adtam hozzá a mazsolát. 
  4. Muffinformába papírkákba adagoljuk a tésztát és 180°-on addig sütjük, míg a teteje kicsit megpirul. (20-25 perc)
  5. Diétázók magukba, nem diétázók mézzel csurgatva fogyaszthatják. Más(több)naposan mikróban 10 másodperc alatt felmelegítve nagyon jó. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése