2015. április 13., hétfő

Zöld turmixot reggelire!

Ami azt illeti nem nagyon követem a trendeket. Vagyis igen, de mindig sokáig fontolgatom, vajon kipróbáljak-e egy-egy receptet. A végén mindig az lesz, hogy mikorra én megszeretek egy divatos ételt, addigra már az ciki lesz és újabb finomságok után veti magát a gasztrotrendeket követő nép. Körülbelül így vagyok a turmixokkal, vagy ahogy divatosabb nevezni, smoothie-kal. Már pár éve tart a smoothie-mánia, de eddig még nem vállalkoztam arra, hogy elkészítsem a hírhedt zöldturmixot. Különféle mixeket készítettem már korábban, többnyire tejből, piros bogyós gyümölcsökből és banánból, de ezt a zöld változatot még nem kóstoltam. Kicsit utána bogarásztam a zöld turmixnak és úgy vettem észre, még ez sem az igazi, inkább egy Takács Nóra videó ihlette ital lett. A videó itt nézhető meg.
Az eredmény finom lett, nekem kissé túl sűrű, úgyhogy végül leszűrtem, de az íze nagyon jó. És jól is lakatott.




Hozzávalók (1-2 főre)


- 1/4 kígyóuborka
- 1 alma (megpucolva, kicsumázva)
- 3-4 rózsa brokkoli (egy fel kb. 1/4-e)
- 1 teáskanálnyi frissen reszelt gyömbér
- 3-4 levél menta
- díszítésnek: menta
- zöldtea (vagy más tea/víz)

Elkészítés


  1. A gyümölcsöket/zöldségeket megtisztítjuk, a turmixba tesszük, majd felöntjük annyi teával, hogy a 3/4-ig érjen. Összeturmixoljuk. Aki hígabban szereti adjon hozzá több teát, vagy szűrje át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése