2015. április 15., szerda

Lilahagymás tepertős pogácsa

Ez a sütemény is a már emlegetett Posta Renáta-könyvből való. Kicsit változtattam az összetevőkön, mivel nem volt lenmaglisztem, ezért őrölt mandulával pótoltam. (Annak tudomásom szerint úgy is alacsonyabb a szénhidráttartalma.) Melegen nagyon finom volt, kihűlve pedig remek kenyér-pótlék, (puha marad!) egy kis sajttal sonkával és salátával remek harapnivaló. A hagyományos pogácsához képest előnye, hogy rendkívül gyorsan elkészíthető. Vigyázat! Nagyon laktató! Én étkezésenként egy darabot eszem és tele leszek, így szerintem aki magának készíti csinálja meg fél adagból, szerintem úgy is bőven elég lesz! (Bár egyébként meg tényleg jó, szóval el fog fogyni...) A képen lévő pogácsát sonkakrémmel kentem meg.




Hozzávalók (16 darabhoz)


- 2 tojás
- 1 csipet só
- 20 dkg tepertőkrém
- 1 fej lilahagyma apróra vágva (esetleg dinsztelve)
- 4 evőkanál szezámmag
- 5 evőkanál mandulaliszt (őrölt mandula)
- 5 evőkanál tökmagliszt
- 1 evőkanál sütőpor
- díszítésnek reszelt sajt vagy magvak

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük 170°-ra.
  2. A hozzávalókat a megadott sorrendben egy tálban összekeverjük. Nedves kézzel golyókat formálunk belőle és egy sütőpapírral lefedett sütőlapra adagoljuk. A gombócok tetejét - akár a pogácsáét - beirdaljuk, majd tetszőleges feltéttel megszórjuk. Körülbelül 35 percig sütjük. (Én úgy ellenőriztem, hogy kész van-e, hogy kivettem a tepsit a sütőből, felemeltem egy sütit és mikor láttam, hogy nagyjából megkeményedett, akkor késznek minősítettem.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése