2015. április 17., péntek

Sült padlizsán saláta pikáns mártással, spenót ágyon

Ez a saláta igazán nagyon dekoratív és finom is. A sült padlizsán minimális munkával elkészíthető és cserébe nagyon finom! Így sütve nem szívja magába az olajat, kellemesen megpirul és átsül. Még régebben készítettem egy isteni padlizsánsalátát, valami hasonlót szerettem volna most is alkotni. A joghurtos öntet nagyon üdítő, kicsit csípős is. Nekem nagyon bejött ez a sali!





Hozzávalók

A padlizsánhoz (a családnak 3-4 főre)
- 2 közepes padlizsán
- só, bors, olívaolaj
- tetszőleges fűszerkeverék (nálam kotányi grill zöldség)

A salátához (1 főre)
- 1/2 sült padlizsán (lásd fent)
- 1 maréknyi bébispenót
- 1 kis paradicsom

Az öntethez
- 1 ek. hígabb joghurt
- 1/2 gerezd fokhagyma 
- 4-5 nagyobb levél menta (apróra összevágva)
- fél citrom reszelt héja
- 1 kiskanál olívaolaj
- pár csepp citromlé
- díszítésnek pirospaprika

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük 200°-ra.
  2. A padlizsánt megmossuk, feldaraboljuk (én félbe vágtam, majd szeleteltem). Egy sütőlapra sütőpapírt teszünk, beolajozzuk, sózzuk borsozzuk. (a lapot.) A padlizsánt elrendezzük a tepsin, vékonyan beolajozzuk, sózzuk, borsozzuk, majd a választott fűszerkeverékkel* megszórjuk. Kb. 20-25 percig sütjük. Akkor jó, ha kicsit megpirul. 
  3. Az öntethez valókat kikeverjük.
  4. Egy tányéron elrendezzük a spenótot és a paradicsomszeleteket. Rápakoljuk a padlizsánt, leöntjük az öntettel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése