2015. április 24., péntek

Diós banános keksz (cukor és lisztmentes)

Ez a keksz nagyon nagyon finom. És tudom, banán van benne. Sokak számára ez a gyümölcs tabu, én azonban a zöldségek és gyümölcsök terén (az orvosom tanácsára) nem korlátozom magam, bár banánt egyébként is ritkán eszek. A receptet ezen a blogon találtam, ahol egy muffin receptként van kiírva. Én kekszekként sütöttem ki őket, mert az apróbb falatkákat jobban szeretem a nagy muffinoknál. 




Hozzávalók (kb. 30 darabhoz)


- 3 érett banán
- 200 g liszt nálam fele mandulaliszt, fele lenmagliszt
- 2 tojás
- 2 tk. sütőpor
- 2 ek. olvasztott vaj (vagy kókuszzsír)
- pár csepp vanília aroma és vaníliaőrlemény (vagy fahéj)
- 1 bő marék durvára vágott dió (vagy tetszés szerint más összetevő)

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük 180°-ra.
  2. A banánt villával összenyomkodjuk, a tojásokkal kikeverjük. 
  3. A liszteket és a sütőport összekeverjük. Apránként összevegyítjük a nedves és a száraz hozzávalókat. Egy sütőpapírral lefedett lemezre pakolunk halmokat a masszából, majd kb. 20 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése