2015. április 27., hétfő

Pikáns brokkoli saláta busa filével

Finom. Különleges. A saláta és a hal fűszerezése hasonló, de nem kizárólagos, üdítő és finom. A busa csúúúcs! Elvileg az egyik legzsírosabb hal, úgyhogy akit ez feszélyez válasszon más típusú halat. Nekem nagyon nagyon bejött ez az étel, így bátran ajánlom mindenkinek! A leírás hosszától senki ne rettenjen vissza, egy egyszerűen elkészíthető ebédről van szó!





Hozzávalók


A salátához (2 főre)
- fél fej brokkoli
- 1 közepes cukkini
- só, bors
- 1 kiskanálnyi zsiradék (vaj/zsír/olívaolaj)
- fűszerek: 1 körömnyi friss gyömbér, 7-8 nagyobb levél menta

A halhoz (7 főre)
- 7 busa filé
- A páchoz: 4 ág menta, 1 hüvelykujjnyi gyömbér, 1 evőkanál halszósz, 1 kiskanál kurkuma, 1 kiskanál pirospaprika, frissen őrölt bors, 1 evőkanálnyi tetszőleges halfűszer (nálam korianderes), olaj, 2-3 evőkanál joghurt, fél citrom leve, majd a kifacsart citrom feldarabolva

Elkészítés


  1. A salátához a brokkolit apró rózsáira szedem, azokat is kisebb darabokra vágom. A cukkinit szintén felkockázom. Egy serpenyőben kevés zsírt olvasztok, a zöldségeket megpárolom rajta. Hozzáadom a felsorolt fűszereket, és addig párolom, míg tetszőlegesen puha nem lesz. Én úgy szeretem, hogyha kicsit roppanósak maradnak, körülbelül 10 percig pároltam összesen. Aki szeretné teljesen megpuhítani, az kb 20 percig párolgassa. Ha elfő a leve, akkor egy pici vizet öntsünk alá, nehogy leégjen.
  2. A halhoz elkészítem a pácot: a fűszereket apróra vágom, majd felöntöm annyi olajjal, amennyi bevonja majd a halat. (Kb 1,5 dl) Hozzáadom a joghurtot. A halakat és lezárható uzsis zacskóba tettem, ráöntöttem a pácot és úgy mozgattam a zacskót, hogy mindenhol érje a busákat. Hűtőben 3-4 óráig hagytam állni.
  3. Vacsora előtt háromnegyed órával a sütőt előmelegítettem 180°-ra. A halakat kiveszem a zacsiból, a nagyobb citromdarabkákat leszedtem róla, majd bőrös résszel felfelé a tepsibe pakoltam őket. Alufóliával lefedve kb. 20-25 percig sütöttem, majd anélkül grill fokozaton pár perc alatt megpirítottam.
  4. A salátát én hidegen ettem hozzá (ebédre készítettem), úgy nagyon jó volt, de melegen is remek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése