2015. április 12., vasárnap

Harmonika padlizsán húsvéti sonka maradványokkal

Soha nem értettem azokat az embereket, akik Húsvét után gondban voltak, hogy mit kezdjenek a megmaradt sonkával. Hiszen annyiféleképp felhasználható! Még a diéta előtti időkben az alábbiakban leírt sonkakrémhez hasonló masszát készítettünk, összeforgattuk frissen kifőtt tésztával, rengeteg sajtot reszeltünk rá és kész volt a mennyei vacsora. Én még így, diétázva is rengeteg maradékfelhasználási módot látok: tojásba tölteni, rakott zöldséges sonkás ételt készíteni, vagy medvahagyma krémleves tetejére pirítani meg belőle egy kis adagot... Ez az étel is egy ilyen maradék felhasználásos dolog, de ne gondoljátok, hogy ez a besorolás a minőség rovására menne.
És most a harmonikáról pár szót. A harmonikakrumpli hatalmas kedvencem, tejföllel, sajttal egyszerűen rajongtam érte. Sajnos a diétám miatt erről le kell mondanom, de nem keseredtem el, mert eszembe jutott, hogy más zöldségekből is remekül el lehet készíteni ezt a finomságot. Beugrott a sonka is, eredetileg úgy szerettem volna, hogy az egyik vájatba sonka, a másikba sajt kerüljön. Viszonylag hamar meguntam ezt az egyszerű (bár vitán felül nagyszerű) megoldást és rögtön beugrott a sonkakrém, mint hatalmas kedvenc. Így alakult meg ez a harmonikapadlizsán. Az eredmény? Sajnos a sonka, amit használtam nagyon nagyon sós volt, így - bár a tölteléket nem sóztam - ez egy kicsit ráült az egészre. Ennek ellenére finom volt, aki szereti a padlizsánt, annak tetszeni fog.





Hozzávalók (2 padlizsánnal 4-5 főre)


- 2 kisebb padlizsán (ennyihez elég a krém, de akinek a krém feléhez más tervei vannak, az használjon csak egyet, mint én)
- 15 dkg füstölt főtt maradék húsvéti sonka (nekem ez egy jó emberes szelet volt)
- 2 nagy evőkanál tejföl
- 1 kiskanál mustár
- 3-4 dkg reszelt trappista
- bors (só nem kell a sonka sóssága miatt)
- 2 gerezd fokhagyma

Elkészítés


  1. A sonkát apróra vágjuk, összekeverjük a hozzávalókkal. Botmixerrel pürésítjük, ha kell (így könnyebb kenni). 
  2. A sütőt bekapcsoljuk 180˚-ra.
  3. A padlizsánt megmossuk, majd sűrűn és mélyen beirdaljuk. (Vigyázni kell, hogy át ne vágjuk!) A sonkakrémet a vájatokba kenjük, majd egy hőálló tálban kb. 30-35 perc alatt megsütjük. Akkor jó, ha a padlizsán puha, a töltelék meg megpirult. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése