2015. április 11., szombat

Zöldtea felturbózva

A diétákban mindig nagy hangsúlyt fektetnek az ivásra, ami fontos is, hiszen folyamatosan tisztítja a szervezetet, beindítja az anyagcserét, de akár szépészeti szempontból is értékelhetjük, hiszen remekül hidratálja a bőrt is, valamint a fejfájást is enyhítheti. Már ha valaki fejfájós... Nagyon fontos azonban az, hogy mit iszunk. A cukros-szénsavas üdítőknek alapból mondjunk búcsút, hiszen nem csak üreskalóriák (vagyis tápérték nélküli kalóriák) hordozói, hanem komoly ellenségeik a fogaknak is. Sajnos a különféle gyümölcslevek sem alkalmasak egy diétázó étrendjébe, ugyanis a legtöbb agyon van cukrozva. Sajnos a 100%-os italok többsége is. És akkor az alkoholról nem is beszéltünk, ami lényegében tömény szénhidrát...
Na de mit igyak, ha minden közellenség?

A kép innen való.


- VÍZ

Én Budapest budai részén élek, ahol a csapvíz is nagyon finom, úgyhogy én azt iszom. Aki ezt nem teheti meg, nem ízlik neki a csapvíz, az igyon szénsavmentes vagy szénsavas ásványvizet. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy azt hallottam, hogy nem szabad (vagy nem szerencsés) egyféle ásványvizet inni, hanem váltogatni kell, mert a vizek ásványi tartalma változó, és vetésforgóban mindenféle hasznos anyagot juttatunk a szervezetünkbe.


A kép innen való.

- TEA

Nade milyen? Sokmindent lehet erről is olvasni. Például, hogy az olcsóbb gyümölcsteák tele vannak édesítőanyaggal, ami ugye a legtöbb esetben szénhidrát... Szóval azt nem ajánlom. Ami nekem nagyon bejött, az a zöldtea. Én nagyon kedvelem az ízét, bár sok márkán rágtam át magam, míg találtam egy olyat, aminek nincs szappaníze. Én a Lord Nelsonos zöld teát kedvelem a legjobban, bár a Naturals teája is finom. Emellett mentateát szoktam inni még, szintén Lord Nelsontól. Természetesen ízesítetlen teáról beszélek. Aki nagyon édesen szokta meg, annak a figyelmébe ajánlom a különféle szénhidrátmentes édesítőszereket (pl Stevia).
Nagymamám esténként citromfűteát szokott készíteni, ettől nagyszerűeket lehet aludni. :)


A kép innen való.

- ÍZESÍTETT VÍZ

Az egyik Stahl magazinban (fogyókúrás különkiadás) írt a szerkesztő egy gyömbéres "teáról". Ő ezt úgy készítette, hogy egy nagyobb darab (kb hüvelykujjnyi) gyömbért meghámozott, felkockázott és leöntötte 1-1,5 liter forró vízzel. Stahl ódákat zengett arról, hogy ez milyen finom. Nos, én kipróbáltam ezt a változatot, de a gyömbér moszatos lett, az ízét nem adta ki, szóval ez nekem nem jött be, ettől függetlenül másnak hátha sikerül/ízlik. :)

A kép innen való.

- TURMIXOK

Nagyon jó juice gépeket lehet már kapni. Nekem egyelőre ilyen nincsen, (az árakat látva nem is igen lesz) de nagyon csorgatom rá a nyálam. Ezekbe bármilyen zöldséget vagy gyümölcsöt lehet pakolni, szépen kipréseli a levét, de a rostokat kilöki magából. Ezen az oldalon találhatók meg ezek a gépek. Természetesen megoldható a rostmentes turmix úgy is, ha botmixerrel vagy sima turmixgéppel pürésítjük a tetszőleges zöldségeket, gyümölcsöket, majd átszűrjük őket egy szitán vagy speciális szűrőpapírokon. A turmixok erőssége, hogy rengetegféleképp lehet variálni, lehet édesebb vagy savanykásabb, lehet pikáns (gyömbér, csili) vagy egészen krémes (ha banánt teszünk bele - bár ez a CH diétánál nem annyira kedvelt gyümölcs)...


A kép innen való.

És most a kis receptem, hogy én hogyan turbózom fel a sima egyszerű teámat, hogy még jobb hatással legyen a szervezetemre, még inkább segítse a fogyást, a tisztítást és az ízét is tuningolja...

Mire lesz szükség?

- ZÖLD TEA: Bár kevesebb, mint a fekete teában, de ebben is található koffein, ami miatt kifejezetten ajánlom a reggeli fogyasztását (pláne azoknak, akiknek a kávét el kell hagyniuk), nekem segíteni szokott felébredni. Emellett diétázóknak, inzulin-problémásoknak, túlsúllyal kűzdőknek kifejezetten ajánlják az orvosok a használatát. Tele van antioxidánssal, méregtelenít, gyorsítja az anyagcserét és elvileg a rák ellen is bevethető csodafegyver.
- GYÖMBÉR: Telistele van vitaminokkal, szabályozza a vércukorszintet, erősíti a szívet, csökkenti a koleszterinszintet, védi az immunrendszert, fájdalom és gyulladáscsökkentő, fejfájás, köhögés ellen remek.
- MENTA: Szintén egy hasznos gyógynövényről van szó, bár az előző szereplők rákriogatásához képest talán csak kispályás. Frissítő, élénkítő hatása mellett az emésztést is segíti, illetve idegnyugtatóként is számon tartják.
- CITROMLÉ: A citrom szintén egy gyógyászati élharcos, hiszen számos jótékony hatása ismert. Legtöbbször "csak" a magas C vitamin tartalma miatt emlékeznek meg róla (pár a petrezselyemben jóval több van), de nagyon jót tesz az agynak, lassítja az öregedést, gyulladáscsökkentő (arcpakolásokba érdemes tenni belőle pattanásos bőr esetén) illetve fogyókúráknál is hasznos, mert csökkenti az éhségérzetet. 




Hogyan készül ez a turbó zöldtea?

Elvileg a zöldteát 60°-os vízben szabad kioldani, én ezt nem mindig tartom be, de aki szeretne precíz lenni, az figyelhet erre is. Lefőzöm a zöldteát a szokásos módon. Egy ujjpercnyi gyömbért megpucolok, lereszelek. 5-6 nagyobb levél mentát darabokra tépkedek. Megvárom, míg a tea melegre hűl (szóval egy kicsit kihűl), ekkor dobálom bele a gyömbért, mentát, illetve facsarok bele ízlés szerinti mennyiségű citromlevet. (Én negyed citrom levét szoktam belefacsarni körülbelül.) Lehűtve nagyon jó, nagyon frissítő ital. (A citromlé miatt olyan fakó a színe.)

+1 - A nem diétázóknak
MÉZ: Akkor lesz csak igazán tuti ez az ital, ha egy kevés mézet is csempészünk bele. A méz igazi csodaszer, ebben a mixben pedig tökéletesen megállná a helyét. Aki nem diétázik, csak szeretne egészségesen táplálkozni adjon hozzá egy kevés mézet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése