2015. augusztus 6., csütörtök

Kókusztejes zöldborsófőzelék

A kóksztejjel eddig még csak kétszer találkoztam, egyszer, amikor még nem tudtam, hogy ez micsoda, (itt), illetve, amikor gyümölcsökkel turmixoltam össze. Akkor csodálkoztam is, hogy milyen furcsa, hogy ennyire zsíros és krémes, nos, valószínűleg akkor a kókuszzsírt ettem gyümölccsel, vagy legalábbis valami brutális zsírtartalmú tejet sikerült vásárolnom. Ezt elkerülendő, most ligh-tos változatot vettem, amivel maximálisan meg vagyok elégedve. Ebben az ételben nagyszerűen debütált, a borsó édessége és a kókusztej lágysága tényleg fantasztikus együtt. A menta lenne hozzá a legideálisabb kísérő, én mégis tökmagot tettem a tetejére, ami elsőre talán kilóg a képből, de szerintem nem csak színben, hanem ízben is jól passzolt ehhez a finom főzelékhez. Noha a kalóriatartalma nem túl magas, (mostantól az ételreceptek után ezt is igyekszem jelezni, ha éppen nem leszek hullafáradt :D) nagyon tápláló és komplex ízű, nagyon jó szívvel ajánlom mindenkinek! Aki már "immunis" a kókusztejre, nyugodtan használjon többet, nekem mivel most ismerkedem, már ennyi is elég volt, hogy izgalmassá tegye a főzeléket. :)




Hozzávalók (1 főre)


- 3 maréknyi fagyasztott zöldborsó (kb. 25 dkg)
- só, bors, egy csipet vegeta
- pestós vaj (1 diónyi darab)
- 2 gerezd fokhagyma (akinek ez sok, lehet kevesebb is)
- kb. 1/2 dl kókusztej (nálam lightos)
- 1/2 dl tej (lecserélhető vízre, vagy alaplére, akkor laktózmentes)
- a tetejére csilipehely, tökmag és kókusreszelék, vagy tetszés szerint apróra vágott zöldfűszerek

Elkészítés


  1. Egy lábasban felolvasztjuk a vaj felét, ezen eg ykicsit megillatoztatjuk a fokhagymát, majd mehet rá a borsó. Mikor már valamennyire átpuhult ráöntjük a tejeket és fűszerezzük, majd addig főzzük, míg a tej fel nem forr. Nekem ekkorra már a borsó is kellően megpuhult, de ha kell neki még egy kevés idő, akkor kicsi lángon lehet tovább főzni. Ha puha, akkor a szűk felét leturmixoljuk, majd ezzel sűrítjük be a maradék borsót. Felrottyantjuk, majd szétolvasztjuk benne a maradék vajat.
  2. Kókuszreszelékkel és tökmaggal szórtam meg, mind a kettő remekül illett hozzá, illetve egy kis csilipelyhet is szórtam rá, ami bikaerős, szóval az egészet csípőssé tette, de ez remekül állt neki! Pár csepp olívaolajat is csepegtettem rá, amolyan Jamie stílusban, de még mindig nem értem, hogy ebben mi a jó, szóval ez a végső lépés simán elhagyható.
Egy adag kalóriatartalma: 318 kcal
Természetesen a különböző termékek használatával különféle értékek jöhetnek ki. Az értéket a kalóriabázis oldal segítségével okoskodtam össze. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése