2015. augusztus 24., hétfő

Szilvásgombóc (krumpli és liszt nélkül)

Teljesen oda vagyok és vissza. A szilvás gombóc hatalmas kedvencem, persze szigorúan a nagymamámé, aki a klasszikus krumplis tésztával burkolja be a cukrozott fahéjas félszilvákat. Hmm... Sajnos azonban a diétám miatt nem nagyon fér bele az étrendembe sem a burgonya, sem a liszt, de még a fahéjas cukor sem. Elfogadtam, hogy idén nyáron nincs gombóc. Ekkor azonban szembe jött velem egy baromi jó recept, amit úgy éreztem el kell készítenem. Hahópihe oldalán találtam egy leírást, ami azt ígéri, hogy a krumplimentes tészta az igazi. Innen már csak egy lépés volt a lisztet zabpehelyre a cukrot pedig édesítőre cserélni... Nagyon jó a recept, a tésztával remekül lehet dolgozni, bár a főzésnél a zabpehely nem működik teljesen tökéletesen, azért a végeredmény isteni finom lett! Most lekvárral töltöttem egész szilva helyett, de aki a gyümölcsöt rakná bele, nosza rajta! :D Gyorsan elkészül!



Hozzávalók (12 db kisebb gombóchoz)


- 2 dl víz
- 2 evőkanál olaj
- kis csipet só
- 4 mokkáskanálnyi cukornak megfelelő édesítőszer (nálam a tabletták)
- 125 g zabpehely (töret - egyszerűbb ledarálni)
- 1 kisebb tojás

- cukormentes szilvalekvár a töltéshez, vagy fahéjas édesítőszeres szilvadarabok
- a tetejére pirított aprított dió, fahéj és nálam egy kevéske édes joghurt (kicsi fruktózt tettem bele)

Elkészítés


  1. Kicsit az égetett tésztára hasonlít az elkészítés: a vizet az olajjal, édesítővel és a sóval felforraljuk, ha forr, akkor mehet bele a mákdarálóban lisztté zúzott zabpehely. Kicsit felhabzik, de szépen el lehet keverni. Levesszük a tűzről és kevergetjük (karizom) hogy egy kicsit lehűljön. Ekkor mehet bele a tojás, amivel szépen elkeverjük. Mikor már azt hisszük, hogy mindennek vége, ez nem sikerült, akkor fog összeállni. Gyönyörű szép fényes tészta lesz belőle. 
  2. Elosztjuk annyi felé amennyi gombócot szeretnénk, majd kilapogatjuk, beletesszük a szilvát vagy a lekvárt (a szilvákkal könnyebb szép gombócokat formálni) és gombócokat formázunk. 
  3. Lobogó vízben kifőzzük. Kb. 4-5 perc a főzési idő.
  4. Forrón bele lehet hempergetni a dióba, én csak rászórtam, illetve egy kis édes joghurttal és fahéj szórattal kínáltam. Isteni finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése