2015. október 2., péntek

Paleocsinta mazsolával, szilvaöntettel

Ez a recept zseniális, nem most készítettem először így csak még jobban tudom nyomatékosítani, hogy próbálja ki mindenki! A recept egyébként fent van már a blogon egy epres-kókuszos palacsintatorta recept részeként, de úgy gondoltam, hogy mindenképpen megérdemel még egy bejegyzést. Egyszerű, nagyon gyors (10 perc elkészíteni, nálam 10 perc megenni is, de ebben benne van a lassú, áhitatos nyammogásom és a fényképezési idő is) és isteni finom! Most fahéjasan mazsolával készítettem és a tetejére Nagymamám kicsit felhígított cukormentes szilvalekvárjából készített öntetet csorgattam. Sajnos a kép nem lett túl jó a reggeli szürkeségben, de a palacsinta (vagyis paleocsinta - mindent egy rossz szóviccért...) igazán finom, változatosan elkészíthető bármilyen maggal, gyümölccsel, így bátran ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy kiadós, egészséges reggelit!




Hozzávalók (2 kisebb adag)


- 1 nagy banán
- 2 kisebb tojás (ha kicsi a banán, akkor 1 elég különben lehet hogy túl "tojásízű" lesz)
- tetszőlegesen minden más: nálam kb. 1 kiskanál fahéj, 1 maréknyi mazsola, 1 evőkanál cukormentes szilvalekvár

Elkészítés

  1. A banánt villával összetörjük, majd hozzákeverjük a tojást, fahéjat. Én nem szeretem turmixolni, bár akkor sokkal egyenletesebb lesz a tészta.
  2. Felmelegített (ne legyen túl forró) serpenyőben egy kevés olívaolajon vagy kókuszolajon kisebb palacsintákat sütünk ki. Én a felül nyers tésztára szórtam pár szem mazsolát (de lehet friss bogyós gyümölcsöt is), úgy fordítottam meg. 
  3. A lekvárt kevés víz hozzáadásával mikróban felmelegítettem, hogy híg öntet állaga legyen. A palacsintahalomra kanalaztam és a gravitációra bíztam hogy szépen bevonja a kupacot. Mazsolával és mentával díszítettem.
Ha szeretnél értesülni a legújabb receptekről akkor kövess facebookon is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése