2015. október 8., csütörtök

Sütőtökös spenótos csirke curry (paleo)

Nagyon nagyon nagyon finom lett ez az indiai ihletésű étel. Régen ettem ilyen élénk ízű főételt, kicsit édeskés volt, de savanykás, a csili csípett, a kókusztej pedig hűtött. A klasszikus currykhez képest még egy kicsit vérszegény a fűszerezés, hiába, még csak most ismerkedem ezzel a konyhával. Mindenesetre a kiindulás nagyon jól eltalált, én nagyon jó szívvel tudom mindenkinek ajánlani ezt az intenzív, sűrű fűszeres ételt. 




Hozzávalók (2 főre)

- 2 csirkecomb (felső)
- 1 répa
- 240 g sütőtök (egy kisebb tök negyede)
- 1 paradicsom
- 1 kisebb fej hagyma
- 5 dkg spenót (egy nagy maréknyi)
- 2 dl alaplé (vagy víz)
- 1 dl kókusztej
- fűszerek: só, bors, 1 kiskanál pirospaprika, 1 kiskanál curry, 1 kiskanál őrölt koriandermag
- 1 gerezd fokhagyma

Elkészítés

  1. A zöldségeket megpucoltam, nagyobb darabokra vágtam. A húst sóztam, borsoztam.
  2. Egy lábasban kevés zsiradékon megpirítjuk a csirkéket először a bőrös részüket, majd megfordítjuk. Félretesszük a csirkét, a visszamaradt zsiradékban pedig megdinszteljük a hagymát, majd mehet hozzá a pirospaprika, curry és egy kiskanálnyi őrölt koriandermag. Hozzáadjuk a paradicsomot, répát és a sütőtököt is. Sózzuk, borsozzuk, majd a tetejére ültetjük a csirkéket és felöntjük kb 2 dl alaplével (hogy a zöldségeket bőven ellepje). Lefedve kis lángon 20-30 perc alatt puhára pároljuk a húst és a zöldségeket.
  3. Ha a hús már puha, akkor felöntjük a kókusztejjel, majd fedő nélkül nagy lángon időnként megkeverve elforraljuk a levét, hogy besűrűsödjön. Közben kóstolás, lehet igazítani az ízeken. Kivettem belőle a csirkét, és egy szűrőkanállal a zöldségeket is kiszedtem, ezeket összekevertem a spenótlevelekkel, amik ettől a hőtől szépen összeestek.
  4. A maradék szaftot még egy kicsit sűrítettem, így igazán intenzív lett az íze.
  5. Az összeállítás: alulra egy nagy adag a spenótos zöldséges raguból, rá a hús, a tetejére pedig a beforralt mártás. Bár a képen nem nagyon látszik, de lecsorgattam egy kevés kókusztejjel és egy adag csilipelyhet is szórtam rá. Mellé még egy kevés petrezselyem került díszítésnek, de aki szereti koriandert is használhat. Én nem szeretem... Nekem magában is tökéletes volt, de aki ehet főzhet mellé rizst vagy készíthet/vásárolhat különféle lepénykenyereket.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept. Van is hozzá itthon minden, így meg is fogom csinálni. Köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, tényleg nagyon jó, érdemes így kipróbálni! :)

      Törlés
  2. Ezt választottam tőled, és jól tettem! :)

    VálaszTörlés