2016. július 31., vasárnap

Lenmag kréker vörös káposztás mártogatóssal (vegán, paleo)

Megint egy mártogatós finomságot készítettem, mert egyszerűen oda vagyok a kencékért. Legújabb kedvencem ez az édeskés barbaque szószos lilakáposztás, amibe egy olcsó, egyszerű és mindenmentes lenmagoy krékert nyomkodtam. Nagyon finom lett, kicsit "halas" íze van a krékernek. Legközelebb fogok hozzá szezámmagot is és napraforgómagot is törni, hogy még izgalmasabb legyen az íze. :)






Hozzávalók

- 1 bögre lenmag
- 1 bögre langyos víz
- só, bors, tetszőleges szárított fűszerek, nálam fokhagyma granulátum

Elkészítés

  1. A lenmag 3/4-ét lisztté őröltem a kávédarálóval, a maradékot pedig enyhén szétzúztam (egészben hagyva nem tudnak a vitaminok kioldódni a szervezetben, kvázi változatlanul halad át a testen). Összekeverjük a vízzel és pár percig állni hagyjuk egy sűrű, kocsonyás anyagot kapunk.
  2. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a masszát, majd folyton vizezett kanállal (érdemes egy vizes tálkát oda készíteni) vékonyra kisimítjuk a papíron. Minél vékonyabb, annál ropogósabb lesz a végén.
  3. Előmelegített 160°-on körülbelül egy óráig sütjük. Akkor jó, ha ekkor már el lehet választani a sütőpapírról. Ekkor megfordítjuk és a már kihűlő sütőben hagyjuk kiszáradni. (Én egyszerűen a rácsra pakoltam a darabokat, de lehet a tepsiben is hagyni.)
  4. A mártogatós alapját az édesítővel megpárolt vörös káposzta adta, amit összeturmixoltam egy jó evőkanál BBQ szósszal. Pici só és petrezselyem került még bele, zseniálisan finom lett!
  5. A krékereket egy üveg edénybe zárva a kamrában tartom. 
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, le ne maradj semmiről. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia Gabi!

    Tudom, hogy te is szeretsz játszani, ezért gondoltam szólok neked is, hogy kiírtam egy régi játék újabb fordulóját, ha érdekel esetleg, nézz be hozzám
    http://zsuzsiafazekban.blogspot.co.uk/2016/08/online-vacsora-csata-jatek.html

    VálaszTörlés