2016. július 9., szombat

Pöttyös guru fagyi diétásan

Az elmúlt hetekben gyakran szembetalálkoztam a McDonald's pöttyös karamellás gurus flurryjével, töredelmesen bevallom, meg is kóstoltam egyszer. Ez egy olyan fagylalt, amibe egy óriás túró rudit törnek, majd átkeverik karamellöntettel és mogyoródarabokkal. Nagyon finom! :) El szerettem volna itthon is készíteni, természetesen egy kicsit egészségesebb, cukormentes kiadásban. Túró nem volt itthon, de egy doboz ricotta igen, jobban is jártam vele, mert szuper krémes állaga van. Ezerszer jobb lett, mint az éttermi változata, aki szereti a túrós édességeket, annak garantáltan örömet tudunk szerezni ezzel a recepttel. :) 






Hozzávalók

- 1 doboz ricotta
- 1 evőkanálnyi cukornak megfelelő édesítő (édesszájúaknak több)
- 1 citrom reszelt héja
- 1 evőkanálnyi citromlé
- 3-4 evőkanál tejszín
- 1 sor tejcsokoládé (cukormentes)
- mogyoródarabkák
- cukormentes karamellöntet (ezt a receptet használtam)


Elkészítés


  1. A ricottát kikevertem az édesítővel, citromhéjjal és citromlével, majd beküldtem a fagyasztóba pihenni egy éjszakára.
  2. A fagyott túrót erős zacskóba tettem és klopfolóval szétvertem, hogy darabkáira essen. Aprítógépben kevés tejszín hozzáadásával krémesre turmixoltam. 
  3. A csokoládét felolvasztjuk mikróban, majd hozzácsorgatjuk a fagyihoz. A hideg hatására azonnal megkeményedik. Elkeverjük, majd egy kisebb dobozba tesszük. 1 óra alatt visszafagyasztjuk, hogy gombócolható legyen. Karamell szósszal és mogyoródarabkákkal tálaljuk. 
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál további egészséges receptet kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése