2016. szeptember 9., péntek

Csokis cupcake csokihabbal Blogkóstolóra

Az Ani által szervezett Blogkóstolóra készítettem az alábbi süteményt. Kicsit eltértem az eredeti recepttől, hiszen Beatrix joghurtkrémes meggyes piskótájából ihletődtem. Mivel a joghurtos krémet annyira nem szeretem, ezért azt szerettem volna szilvalekvárra cserélni, de amikor megláttam a hűtőben egy lejárathoz közeli kókusztejszínt, tudtam, hogy muszáj készítenem a tetejére egy helyes kis csokihab tornyot. A tészta jól sikerült, bár abban biztos vagyok, hogy az alternatív alapanyagok miatt kicsit más lett az állaga, mint az eredeti cukros-lisztes változatnak. Lekvár végül nem került bele, mert frissen morzsálódósnak ítéltem a tésztát és nem szerettem volna szétkaszabolni. Köszönöm Beatrix a receptet, remélem nem bánod a változtatást! :)







Hozzávalók (6 cupcake-hez)

A tésztához
- 10 dkg vaj
- 10 dkg cukornak megfelelő cukor (nálam folyékony édesítő)
- 12 dkg zabpehelyliszt
- 1 evőkanál kakaópor
- 2 tojás
- fél csomag sütőpor

- cukormentes szilvalekvár (6 kiskanálnyi)

A krémhez
- 1 kicsi doboz cocomas
- 5 dkg cukornak megfelelő édesítő (nálam folyékony édesítő)
- 1 púpos kiskanálnyi cukrozatlan kakaópor
- 5 dkg cukormentes étcsokoládé

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük 180°-ra. 
  2. Egy tálban kikeverjük a puha vajat az édesítővel és a tojássárgákkal. Hozzákeverjük a zabpehelylisztet, kakaóport és a sütőport is. Közben kemény habbá verjük a fehérjéket. Összevegyítjük a kettőt. Egy krémes masszát kell kapnunk. Muffin papírkákba töltjük és körülbelül 20 perc alatt készre sütjük 180°-on.
  3. A sűrű kókusztejet habosra keverjük, majd hozzáadjuk az édesítőt, kakaót és a felolvasztott csokoládét. Míg a muffin hűl, a krémet a hűtőbe tesszük szilárdulni. 
  4. A muffinok belsejét egy kiskanállal kivájjuk, és egy kiskanálnyi szilvalekvárt töltünk bele. A tetejét kidíszítjük a krémmel és kakaóporral vagy a kivájt muffin morzsájával megszórjuk. Aranyos csokispirálokat készíthetünk egy zöldséghámozó segítségével. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése