2015. szeptember 3., csütörtök

Mentás csokiparfé

Úgy hozta az élet, hogy nemrég a békéscsabai piacon jártam. Vettem egy szép tányért, csorgattam a nyálam egy gyönyörű aprócska bádogkancsóra, meg amit ilyenkor az ember lát. Mikor már fáradtan az utolsó köröket róttuk megpillantottam egy zöld fűszer árust. Mentem volna tovább, amikor megütötte a szemem a "csoki menta" felirat. Az milyen? kérdeztem félhangosan, mire az eladó, kihasználva megingásomat rögtön tukmálni kezdte az áruját. Szagoljam meg, kóstoljam meg, meg ami ilyenkor jönni szokott. Az illata olyan volt, akár az After Eight csokié, ami hatalmas kedvencem. Így hát vettem egy cseréppel. Hogy mi lesz belőle azt már az első pillanatban tudtam: csokifagyi. Vagy parfé. Vagy valami hideg csokis valami. Így alakult ki ez a finom csokiparfé, ami igazából szigorúan véve nem parfé, hiszen nem tartalmaz tojást, de mégis annak hívom, mert számomra az a parfé, ami formában készül el. Nagyon nagyon jóízű a végeredmény, olyan After Eight-parfé. :) Állagra akár a fagyasztott csokimousse, imádni való!




Hozzávalók (tálkafüggő, nálam 3 kisebb tálka)


- 1 dl tejszín
- 10 dkg csokoládé (diabetikus, vagy magas kakaótartalmú étcsokoládé)
- 7 levél csoki menta (vagy más menta, esetleg mentaszirup vagy mentakivonat)

Elkészítés


  1. A mentákat apróra vágjuk és a tejszínbe tesszük. Mehet a hűtőbe pihenni pár órát. A tejszínt felforraljuk, aki finnyás leszűrheti, mert a menta íz már beivódott a folyadékba. A csokit beletesszük a tűzről levett edénybe, majd állni hagyjuk 5-10 percet. Utána szépen elkeverjük, míg teljesen sima és fényes nem lesz. 
  2. Enyhén felverjük, majd szilikon formákba (nálam muffinforma) töltjük és fagyasztóban pár óra alatt megdermesztjük. Egy másik alternatíva, hogy hűtőben tartjuk a krémet, majd ha teljesen hideg, akkor alaposan felverjük, így egy krém lesz belőle, amit a formákba töltünk és megfagyasztunk. Így légiesebb lesz az állaga. (A képen az előbbi látható.)
Ha szeretnél frissen értesülni az új bejegyzéseimről látogass el a facebook oldalamra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése