2016. február 8., hétfő

Nizzai saláta lazaccal

Salátát enni vacsorára a legtutibb fogyókúrás módszer, ha csak ennyit változtatsz az étrendeden, már érezni fogod a változást! :) De persze az ember pár nap múltán már unja a paprika-paradicsom-jégsaláta-uborka kombinációt, meg hát nem is kell feltétlen erre fanyalodni, ha olyan remek alapanyagokból válogathatunk mint például a zöldbab. Persze a friss még jobb lenne, én fagyasztottat használtam. A húgomnak készítettem, akinek a reakciója elmélyült nyammogás és tőle szokatlan evés közbeni hallgatás volt. :) A füstölt lazac nem gyakori vendég nálunk, ha ez nincs, akkor sonkával vagy tonhalkonzervvel helyettesítem, úgy is nagyon jó! :)





Hozzávalók (1 főre)

- jó maréknyi zöldbab (fagyasztva)
- 1 tojás
- 2 szelet füstölt lazac*
- pár levél kínai kel
- 3 szem koktélparadicsom
- kis darab kígyóuborka

- 1 kiskanálnyi mustár
- 1/4 kiskanálnyi méz, vagy édesítőpor
- frissen őrölt bors, só
- egy kiskanálnyi citromlé
- pár csepp olívaolaj
- egy evőkanál joghurt

* eredetileg tonhalkonzervet akartam használni, de a hűtő mélyén találtunk egy bontatlan csomag füstölt lazacot. Ha egyik sincsen, akkor sonkával is helyettesíthető


Elkészítés


  1. A tojást feltesszük főni. Egy másik edényben lobogó sós vízben kifőzzük pár perc alatt a zöldbabot.
  2. Összevágjuk a többi zöldséget. A öntethez valókat pedig a leírt sorrendben szépen összekeverjük.
  3. A babot a zöldségekre halmozzuk, koktélparadicsomokkal díszítjük és rápakoljuk a lazacot/sonkát/tonhalat. A főtt tojást a tetejére vágjuk.
Ha tetszett a recept kövess facebookon is, le ne maradj semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése